Supportekniker
Peak IT AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Peak IT AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Norrtälje,
Nacka eller i
hela Sverige Välkommen att söka tjänsten på vår IT Rekryteringsträff torsdag 18 april kl 10-12. Arbetsförmedlingen Stockholm City, Tunnelgatan 3, T-bana Hötorget.
Vår expansion fortsätter och vi söker just nu efter dig som är 1:st och/eller 2:nd line Supporttekniker!
Som supporttekniker är du verksamhetens första IT-kontakt för de anställda inom koncernen, för externa samarbetspartners och i vissa fall även för företagets e-handelskunder. Ditt primära mål är att ge en hög och kvalitativ IT-support i syfte att leverera hög tillgänglighet i företagets olika system samt att lösa kundens/de anställdas problem inom överenskommen tid.
Exempel på arbetsuppgifter
• Via telefon och e-post ta emot, registrera och hantera incidenter samt inkomna beställningar och ärenden i ärendehanteringssystemet. Samt att, vid behov skicka dessa ärenden till rätt kompetens inom företaget.
• Informera Incidentsamordnaren vid systemstörningar.
• Hantera automatgenererade rapporter från interna och externa IT-system.
• Utbilda användare vid behov.
• Tillsammans med Incidentsamordnaren ansvara för uppföljning av ofta återkommande ärenden i syfte att proaktivt avhjälpa dessa.
• Dokumentera inom ramen för eget ansvar.
• Säkerställa att att skrivare finns. Det vill säga klientinstallation, support och åtgärd av mekaniska fel.
• Se till att användare har fungerande telefoni. Det vill säga uppsättning av fasta telefoner, samt konfiguration av mobiler och smart phones.
Publiceringsdatum2013-04-15ProfilVi lägger stor vikt vid dig som person och ser därför gärna att du är social och serviceminded ut i fingerspetsarna! Du tycker om problemlösning och därigenom att hjälpa kunder och medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Vidare är du självgående, stresstålig och strukturerad.
Önskade kvalifikationer
• Erfarenhet av arbete med teknisk support samt av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats
• Erfarenhet av att arbeta i Microsoftmiljöer såsom Windows Server, XP, AD och Exchange
• Körkort
Mycket meriterande men inget krav är: .Erfarenhet av arbete med mobiltelefon support
Meriterande men inget krav är: . Butiksarbete; arbetssätt, kassa- och backofficesystem
• Erfarenhet och utbildning inom IT-branschen
• Goda kunskaper i Microsoft SQL Server
• Erfarenhet av ITIL
Tjänsten är schemalagd enligt ett rullande schema, mellan tiden 07:00 - 17:00. Beredskap ingår i tjänsten. Då resor kan komma att uppstå är körkort en nödvändighet.
Vi kan erbjuda
På PEAK får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Carmen Stockman på tfn: 0734-159358.
inner du inte komma på rekryteringsträfffen kan du även söka tjänsten via vår hemsida.
PEAK - BETTER IS ALWAYS POSSIBLE!
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagPeak IT AB
AdressPeak IT AB
16935 SOLNA
KontorsadressParkvägen 2 A
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.
Jobbnummer 1521930
Observera att sista ansökningsdag har passerat.