Support-tekniker med ledaregenskaper!
Dfind IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Supporttekniker med ledaregenskaper
Som konsult hos oss på Dfind IT får du ett roligt och varierande arbete på några av Stockholms mest attraktiva företag. Vi ställer höga krav på att våra konsulter är lyhörda för kundens behov samt arbetar utifrån Dfinds värderingar. Vi kommer ge dig möjligheten till personlig utveckling samt ett rikt nätverk och roliga sociala aktiviteter!
Rollen
Dfind söker nu en blivande konsult till en av våra kunder. Rollen är en blandad roll som Supporttekniker och Teamledare för supportgruppen.
Supportgruppen består idag av 4 personer. En stor del av rollen innefattar support mot kundens användare och i detta ingår både remote- och onsitesupport.
En annan del av rollen innebär även att leda gruppens dagliga arbete, stötta kring ärendehantering, prioritering samt coacha och stötta gruppen. Du kommer även att ansvara för att vidareutveckla strukturer, processer och rutiner samt komma med förbättringsförslag på arbetssätt.
I den här rollen kommer du även fungera som kontaktperson/kravställare mot upphandlingsenheten och bidra med din skrivarkunskap, då en skrivarupphandling kommer att genomföras.
Din profil
Du har arbetat i en eller flera supportfunktioner, gärna i både mindre och större organisationer. Det är en fördel om du jobbat både onsite och i en servicedesk med telefonsupport. Du har minst 3 års erfarenhet av support med dig. Troligen har du haft någon form av ansvarsroll tidigare, såsom koordinator, samordnare, projektledare eller teamleader. Du har i någon av dina tidigare roller arbetat mer konkret med skrivare, kanske haft leverantörskontakter, deltagit i en upphandling eller annat projekt gällande skrivare.
Som person vill vi att du är självgående, service minded och att du brinner för ledarskap och att coacha andra. Du har en fallenhet för att hantera flera saker samtidigt och håller dig ajour med nya tekniska lösningar. Vidare är du prestigelös och hugger i där det behövs, då rollen är bred.
Kompetenskrav
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet som supporttekniker
• Erfarenhet av att arbeta med något typ av ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av att arbeta med support i en Microsoftbaserad miljö
• Erfarenhet av någon form av ledande roll såsom projektledare, koordinater, teamledare eller samordnare
• Skrivarhantering; supporterfarenhet samt erfarenhet som inköpsfunktion eller kravställare
• Mycket god förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska.
Meriterande:
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område
Ort: Stockholm
Uppdragsgivare: Dfind IT
Start: Mitten av oktober
Vi kommer att ta emot ansökningar och hålla intervjuer löpande. Vid frågor, kontakta
malin.karlsson@dfind.se eller
tilda.stenmark@dfind.seDfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater och konsulter hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-09-13ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-12
Ange följande referens när du ansöker: 201080998
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Karlsson
malin.karlsson@dfind.seFöretagDfind IT
AdressDfind IT
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM
KontorsadressRegeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM
Jobbnummer 3694623
Observera att sista ansökningsdag har passerat.