Supply Manager till Saab Aeronautics!
Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Är du en serviceinriktad och lösningsorienterad person med vilja att skapa och vårda leverantörsrelationer?
Då kan du vara den vi söker. Tjänsten är ett konsultuppdrag med önskvärd start snarast, och sträcker sig ca 9 månader framåt med chans till förlängning!
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2023-02-23Om tjänstenVi söker en operativ inköpare till Saab 's inköpsorganisation inom Aeronautics för arbete i en internationell miljö. Som operativ inköpare supporterar du företagets projekt, program och kampanjer med inköpsaktiviteter. Du blir en del av ett tvärfunktionellt leverantörsteam och kommer att arbeta tätt tillsammans med både projektledare och ingenjörsteam inom Aeronautics och säkerställer en långsiktig leverantörssupport. Avdelningens största fokus är att säkra leveranser till olika program och projekt inom Saab.
Den här rollen innebär ett helhetsansvar från inköpsorder, offert till inköp, samt uppföljning och monitorering av leverantörerna. Du kommer att spela en viktig roll i att utveckla både stora och små leverantör genom samarbete, en bra dialog och leverantörsutvärdering.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Säkerställa försörjningen genom ledning av leverantörer och de relaterade inköpsaktiviteterna
• Operativa inköpsaktiviteter och leverantörskontakter relaterade till en inköpsorder, så som inköp och offertförfrågningar, leveransövervakning, returer, reklamationer, fakturor mm.
• Initiera och driva den kontinuerliga utvecklingen inom ditt ansvarområde.
Vem är du?
Vi söker dig med några års erfarenhet av supply chain/operativt inköp, även gärna utbildning som kvalificerad inköpare eller motsvarande. Du behärskar engelska och svenska flytande, både i tal och i skrift. Erfarenhet av IFS affärssystem samt ett tekniskt intresse/kunskap är en merit. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd.
Som person är du engagerad och lösningsorienterad. Du är trygg i din förmåga att bygga relationer, både internt och med leverantörer. För att lyckas och trivas i rollen bör du vara prestigelös, ansvarstagande, ha en hög känsla för service och ha en positiv attityd.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "67807".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Linköping AB
Kontakt Emma Eurenius
emma.eurenius@poolia.se Jobbnummer 7480919
Observera att sista ansökningsdag har passerat.