Supply Chain Planner till Oriola

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du utbildning inom logistik, erfarenhet av att arbeta i affärssystemet IFS samt arbetat med lagerstyrning, logistik och inköp? Då ska du söka tjänsten som Supply Chain Planner till vår kund Oriola i Mölnlycke!

Publiceringsdatum
2018-12-20

Om tjänsten
Som Supply Chain Planner arbetar du främst med lagerstyrning, analyser av utfall och aktiviteter, prognoser samt parametervård för att säkerställa överenskomna lagernivåer på centrallager och distributionslager för Oriola och dess uppdragsgivare. Prognoserna syftar till att utgöra underlag för personalbemanning och lagerstyrning av vissa produktgrupper. Rollen har till uppgift att hantera den interna varuförsörjningen av läkemedel på ett kostnadseffektivt och kvalitetssäkert sätt. Rollen skall samverka med övriga inom avdelningen och kan behöva hantera kontakter och uppdrag för uppdragsgivare. Arbetet på avdelningen har delats upp i två arbetsområden där du i rollen som Supply Chain Planner arbetar i gruppen för planering, den andra gruppen arbetar med koordinering.

I din roll som Supply Chain Planner kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Utveckla, hantera och förvalta lagerstyrnings- och prognosmodeller
• Arbeta med avrop, överlagerkontroller, aktiviteter för att hålla avtalad lagernivå samt bevakning av periodens vara/säsongsartiklar
• Framtagning och presentation av prognoser och analyser samt olika styrmodeller efter behov
• Uppföljning av KPI: er för Internorderprocessen samt rapporter till Oriolas företagsledning
• Hantera kampanjer, landstingsavtal och ansvara för externa inleveranser
• Vårda kund- och leverantörsrelationer
• Driva och vara väl insatt i affärssystemet IFS, wizard, OI samt god Excelkunskap för optimalt lager - och prognosarbete
• Tillsammans med gruppen hantera tjänstefakturering inom området

Om dig
Vi söker dig med en högskoleutbildning inom logistik, transport, ekonomi eller motsvarande kompetens erhållen genom annan utbildning och arbetserfarenhet. För rollen krävs minst 3 års erfarenhet från arbete med lagerstyrning/logistik och inköp.

Vidare har du erfarenhet av att aktivt arbeta i projekt och driva förbättringsarbete. Du är ansvarstagande, noggrann, effektiv och har ett logistiskt och proaktivt sätt att arbeta med riskmitigering. Du sympatiserar med företagets värderingar att vara öppen i din kommunikation, ta egna initiativ, vara ansvarsfull och arbeta tillsammans i team.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av att driva och delta i förbättringsarbete och projekt
• Mycket god kunskap i Excel, lagerstyrnings - och prognosmodeller, affärssystemet IFS, god kompetens i office paketet
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Tidigare arbetslivserfarenhet från logistikarbete med fokus på lagerstyrning

Det är viktigt för oss att hitta rätt person till teamet vilket gör att vi lägger stor vikt vid personlig tillämpning för denna tjänst.

Om Oriola och Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Oriola förbättrar människors hälsa genom att säkerställa pålitliga och kundvänliga leveranser av läkemedel och handelsvaror. Oriola är en effektiv och pålitlig länk mellan läkemedels- och handelsvaruleverantörer och konsumenter. Vill du arbeta i ett spännande företag som utvecklas och växer för att tillgodose våra kunders behov och där din förmåga att omvandla krav till möjligheter ställs på sin spets?

Oriola Supply Chain är länken mellan Oriola och läkemedelsindustrin för lagerhållning och distribution av läkemedel, lagerstyrning och avrop, priser, tjänster, analys och information. Arbetet sker nära våra kunder för att gemensamt hitta synergier och utveckla kundens affär. Oriola är ett Leanföretag som arbetar med ständiga förbättringar.

Om anställningen
Tjänsten som Supply Chain Planner är ett rullande konsultuppdrag med tillsättning omgående och sträcker sig cirka sex månader fram med möjlighet till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Hassti Shahidi via 0736-847125 eller hassti.shahidi@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Supply Chain Planner, Varuplanerare, Logistik, Logistiker, Inköp, IFS, Excel, Word, Office, Läkemedels- och Apoteksdistribution, Läkemedelsindustrin, Apotek, Göteborg, Mölnlycke, Oriola, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-19
Ange följande referens när du ansöker: ref-28493
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hassti Shahidi Sarvghad

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4522604

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: