Supply Chain Director till Aviagen SweChick AB
Activpersonal I Sverige AB / Chefsjobb / Åstorp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Åstorp,
Bjuv,
Klippan,
Ängelholm,
Helsingborg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Activpersonal I Sverige AB i Åstorp,
Ängelholm,
Helsingborg,
Höganäs,
Perstorp eller i
hela Sverige ActivPersonal har sedan 2008 framgångsrikt hjälpt våra kunder med att hitta och leverera kompetent personal. Vi är en personlig och engagerad personalpartner. Vi levererar effektiva, flexibla och skräddarsydda lösningar för alla typer av företag, oberoende av storlek. Vi är sedan 2009 medlem i Kompetensföretagen. Du kan läsa mer om oss på activpersonal.se
•
Aviagen är ledande I världen på att producera djurmaterial till slaktkyckling. Företaget har ett antal helägda dotterföretag I Storbritannien, Turkiet, Brasilien, Indien, Australien, Nya Zealand, USA samt Europa däribland Sverige och Aviagen SweChick samt "joint ventures" i Asien. Tillsammans förser vi cirka 130 länder med avelsmaterial till slaktkyckling. Aviagen Swechick AB har ca 75 anställda i Åstorp med en omsättning på 230 miljoner kronor. Vi på Aviagen SweChick strävar tillsammans efter att vara bäst i allt vi gör. Läs mer på
www.aviagen.com Är du den naturlige ledaren som trivs med att vara spindeln i nätet och hålla i trådarna?
Vill du tillhöra ett team med kollegor som tillsammans alltid strävar efter att vara bäst i allt vad vi gör?
Vi söker nu en trygg ledare med den rätta personligheten till vår verksamhet i skånska Åstorp som vill bli vår nya
Supply Chain Director. Vår nuvarande Supply Chain Director går i pension under Q1 2021 efter 40 år inom företaget.
Beskrivning av arbetsuppgifter
Ditt primära uppdrag som Supply Chain Director blir tillsammans med dina direkt underställda chefskollegor att övergripande leda, styra och planera Aviagen SweChicks framtagande och produktion av en livskraftig, hälsosamma avelskyckling i rätt tid, rätt antal och med rätt kvalitet.
Ansvarsområden
I rollen som Supply Chain Director ingår ett antal ansvarområden som är direkt kopplade till tjänsten:
• Personalansvar för personalen på våra anläggningar
• Budgetansvar
• Kvalitetsansvar
• Arbetsmiljöansvar
• Utvecklingsansvar
• Varuflödesansvar, inköp, logistik och produktion (uppfödning, produktion och kläckeri) och samordningsansvar inför Aviagen-koncernen i dessa frågor.
Befogenheter
Supply Chain Director har följande befogenheter och mandat:
• Skapa de förutsättningar som krävs för att uppnå bästa möjliga produktion.
• Jobba aktivt för ständiga förbättringar.
• Anställa, motivera och utbilda personal.
• Åtgärda budgetavvikelser.
• Följa upp avvikelser.
• Koordinera de aktiviteter som är förknippande med vårt varuflöde, t ex servicebesök från Aviagen, Petersime, strukturfrågor, avelsfrågor m m.
• Säkerställa att SweChick alltid ligger bland "top quartile".
Du är helt enkelt personen och ledaren som drivs av att få med dig din personal mot de mål som har satts upp för verksamheten!
Vi erbjuder
För rätt person erbjuder vi en väldigt varierande, spännande och central chefstjänst fylld av dagliga utmaningar, arbetsglädje och möjlighet till personlig utveckling inom ett svenskt företag som ingår i en internationell företagsgrupp, Aviagen. Hos oss hjälps vi åt att hantera vardagens utmaningar, har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla med ett gemensamt mål att lyckas tillsammans. Vi erbjuder även ett fritt arbete där du kommer kunna styra mycket av din tid, kvalité och resultat är det som räknas.
Erfarenhet som krävs
För att lyckas med i rollen som Supply Chain Director hos oss, tror vi att du som söker tjänsten har tidigare och dokumenterad erfarenhet från personal- eller företagsledandebefattning. Du har erfarenhet av att leda underställda chefer samt erfarenhet från ledningsgruppsarbete. Ditt ledarskap är välutvecklat, coachande men kan även vara strukturerat om situationen kräver det. Som ledare är du jordnära, operativ och engagerad. Du har lätt för att få med dig din personal. Du har även ett välutvecklat affärsmannaskap med en hög grad av affärstänk och kostnadsmedvetenhet. Du är mål- och kvalitetsinriktad i allt det du gör.
Att använda dator, olika ledningsverktyg är en helt naturlig del av din vardag. Har du kännedom om livsmedelsbranschen (djuruppfödning) eller närliggande branscher är detta en klar fördel. Du besitter goda kunskaper i tal och skrift både i svenska och engelska. Kanske har du ett intresse för djur.
Publiceringsdatum2020-04-08Dina personliga egenskaperDu är en person som tar egna initiativ, sätter igång aktiviteter och drivs av att leverera höga resultat tillsammans med underställd personal. Vidare har du ett stort engagemang och passion för ditt arbete. Även fast du gillar att jobba operativt med människor inom ledarrollen, så har du även förmågan och att kunna jobba självständigt. Du är flexibel och har lätt för att samarbeta, både med kollegor, kunder och leverantörer.
Då allt i slutändan handlar om att skapa en lönsam verksamhet är du även analytisk och har lätt för att se olika samband. Du är lite av den karismatiska entreprenören som gillar att hålla i de många trådarna. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar vi med ActivPersonal och du är välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 31 maj, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagActivpersonal i Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Activpersonal i Sverige AB (org.nr 556755-8019),
http://www.activpersonal.se Arbetsplats ActivPersonal i Öresund AB
Jobbnummer 5183969
Observera att sista ansökningsdag har passerat.