Supply Chain Coordinator till internationellt telekombolag

SJR in Scandinavia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Scandinavia AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Låter Supply Chain Coordinator som nästa steg i din karriär? Då ska du läsa nedan!

SJR söker för kunds räkning en Supply Chain Coordinator till välkänt telekombolag med kontor i Kista. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och pågår till och med april 2022 med chans till förlängning.

Publiceringsdatum
2020-01-16

Beskrivning
Du kommer vara den som ansvarar för produktförsörjningen från kundens fabriker till den nordiska marknaden. Du kommer göra SCM efterfrågan om prognos, inköp och koordinera olika uppgifter och information mellan lokala (Norden) delar och HQ/fabirker/andra säljande dotterbolag, för att ge det bästa stödet till försäljningen med maximal effektivitet.

Ansvarsområden:

• AP2 Forecast Accuracy
• Sales Capability Index
• Vecko/månadsförsäljningsmål
• Channel PSI Analysis
• RM-Data (Retail Management)

Dina arbetsuppgifter
• Ansvara för inmatning och uppdatering av AP2 Forecast med tanke på marknaden, Supply situation och Channel PSI med hänvisning till försäljningsorder, AP1 Forecast.
• Var medveten om den nya modellen för introduktionsschemat och val av kanalmodell.
• Hantera EOL-processen, när du klarar av PM
• Ansvarig för inköp (rätt kvantitet, rätt timing och rätt pris)
• Contact HQ och fabriker för att lösa brist eller överdriven försörjningssituation
• Ge supply information till sälj (AP1) vid behov
• Analysera och rapportera kundernas försäljning, kanallager och WOS.
• Informera till HQ (ex. rapportera försäljningsavvikelser veckovis, uppdaterad status på efterfrågan, samordning av dagliga driftsfrågor).
• Kontroll av vecko/månadsvis säljprocess, hantera Indoor sales, försäljning och logistik.
• Analysera anledningen av låg AP2, SCI forecast exakthet
• Koordinera för utgående lagerbehandling
• Insamla och analysera data för beslut relaterade till säkerhetslager och min/max nivåer

Kompetenser
• Examen i företagsekonomi, handel, industriteknik,logistik eller motsvarande

Erfarenheter
• 1-2 års arbetserfarenhet i relevant område
• Erfarenhet av MS Office, speciellt Excel
• Gärna SAP erfarenhet

Kompetenser:

• Kunna arbeta med tidskänsliga deadlines
• Kunna analysera och översätta data till handlingsbara alternativ
• Väldigt bra engelska kunskaper
• Mycket bra på kommunikation både verbalt och i skrift

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Levin. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-02-16.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-07-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sjr In Scandinavia AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
5045218

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR in Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Scandinavia AB: