Supply Chain Coordinator

Premier Service Sverige AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
2019-03-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supply Chain Coordinator" (publicerad 2020-01-15) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Premier Service Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Företagsinformation
Tectis AB är en erfaren och växande grossist inom emballage och byggvaruprodukter. Företaget är etablerat i Finland, Estland, Norge och Sverige. På Tectis, i Hisings Backa, arbetar idag ca10 personer på deras kontor och lager. Vi söker nu för deras räkning en Supply Chain Coordinator.

Tjänstebeskrivning
I rollen som Supply Chain Coordinator erbjuds du ett spännande, omväxlande och kvalificerat arbete där du kommer att ha många interna och externa kontaktytor i din arbetsroll. Arbetet sker i nära samverkan med bolagets leverantörer och samarbetspartners samt internt med lageransvarig och försäljning. Du kommer att arbeta brett och administrativt alltifrån order, beställningar och leveranser till inköp, planering och produktfrågor. Vidare kommer du att vara delaktig i samt driva förbättringar i verksamheten mot uppsatta mål. Rapporterar gör du till chef för order och leverans.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta bl a :

• Orderadministration
• Avrop/inköp
• Orderbevakning
• Transporter
• Efterfrågeplanering

Hos Tectis erbjuds du möjlighet till en spännande utmaning i karriären, i ett välrenommerat och framgångsrikt bolag med lång tradition inom sin bransch!
Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du är anställd hos Premier och arbetar på Tectis kontor i Göteborg, Hisings Backa. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning. Om tycke uppstår mellan båda parter finns goda möjligheter att bli erbjuden anställning hos kund.


Kvalifikationer
Du har med dig erfarenhet av liknande ansvar och arbetsuppgifter, gärna kombinerat med erfarenhet inom logistik, operativt inköp, orderhantering eller motsvarande där materialflöden och orderadministration varit naturliga inslag i din vardag. Det är också positivt om du tidigare har arbetat i nära samverkan med leverantörer och återförsäljare.
Du är väl förtrogen med Office-paketet, har tidigare arbetat i orderflöden i ett affärssystem och har du erfarenhet av Navision är meriterande. Det viktigaste är att du är nyfiken och läraktig med förmågan att snabbt ta till dig nya kunskaper.

Om dig
Vi söker dig som trivs när du får vara spindeln i nätet i en omväxlande roll där vardagen präglas av fart och fläkt. Som person bör du därför vara flexibel, proaktiv och lösningsorienterad för att trivas i rollen. Då ditt arbete i stor utsträckning är kundorienterat med många kontaktytor ser vi gärna att du en naturlig relationsbyggare med känsla för service, som enkelt skapar kontakt med andra människor och har lätt för att samarbeta. Vidare är du självständig, stimuleras av ansvar och trivs med ordning och reda omkring dig. Du har förmåga att prioritera, ser enkelt helheten i ditt arbete och hur du i din roll samverkar med- och bidrar till övriga verksamheten. Har du dessutom förmåga att identifiera förbättringar har du goda förutsättningar att lyckas väl i denna roll.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-03-18

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-27
Ange följande referens när du ansöker: 2132
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christer Kellgren christer.kellgren@premier.se

Företag
Premier Service Sverige AB

Adress
Premier Service Sverige AB
Torggatan 5
46134 Trollhättan

Kontorsadress
Torggatan 5

Jobbnummer
4674122

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Premier Service Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Premier Service Sverige AB: