Studieadministrativ handläggare

Högskolan Kristianstad / Administratörsjobb / Kristianstad
2016-12-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Studieadministrativ handläggare" (publicerad 2018-12-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Högskolan Kristianstad i Kristianstad, Hässleholm, Simrishamn, Ängelholm eller i hela Sverige

Högskolan Kristianstad är en del av det skånska högskolelandskapet med 530 anställda och 14 000 studenter. På ett modernt högskoleområde finns bibliotek, restaurang, café, idrottshall, kårhus och studentbostäder. Högskolan Kristianstad har ett brett och spännande utbud av program, fristående kurser, uppdragsutbildningar och forskning inom beteendevetenskap, ekonomi, humaniora och samhällsvetenskap, hälsovetenskaper, matematik och naturvetenskap, teknik och data samt lärarutbildning. Högskolans vision är att utbilda Sveriges mest anställningsbara studenter. Studenter vid Högskolan Kristianstad ska helt enkelt ha de kunskaper, färdigheter och förmågor som är mest eftertraktade på arbetsmarknaden efter avslutad utbildning.

Som stöd för högskolans verksamhet och för hantering av uppgifter som är gemensamma för högskolan, finns en övergripande administration och service.

Här hanteras olika frågor som ekonomi, fastighetsservice, personal, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, intern och extern kommunikation och marknadsföring.

Verksamheterna leds av Förvaltningschefen som utses av och är direkt underställd rektor.



Tjänsten är placerad på Avdelningen för studentservice och vid enheten för studieadministration.

Avdelningen har sammanlagt ca 20 anställda och är en del av den gemensamma högskoleförvaltningen. Avdelningens uppdrag är att ge stöd och service till studenter, att handlägga studentärenden samt ge verksamhetsstöd till sektionerna och högskolans ledning. Arbetet kännetecknas av såväl myndighetsutövning som stöd och service.

Publiceringsdatum
2016-12-30

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten ingår handläggning av antagningsärenden av nationella sökande. Handläggning av antagningsärenden sker i antagningssystemet NyA. Dessutom ingår telefonservice och övrigt förekommande administrativt arbete på avdelningen.

Du kommer att arbeta både högskoleövergripande och i nära kontakt med sektionerna samt med andra funktioner inom avdelningen.

Erfarenhet och utbildning
Du har lägst gymnasieexamen. För arbetet krävs god kännedom om högskolevärlden och de system vi arbetar med, samt goda kunskaper i Office-paketet. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Erfarenhet av handläggning och myndighetsutövning samt studieadministrativt arbete är meriterande. Det är även en fördel om du har erfarenhet av studiedokumentationssystemet Ladok och/eller antagningssystemet NyA.

Du är en del av en servicefunktion och därför söker vi dig med utpräglad servicekänsla och förmåga att självständigt och flexibelt ta ansvar för och lösa förekommande arbetsuppgifter med hög kvalitet. Som person är du dessutom drivande och strukturerad och har förmåga att samordna arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid förmåga till samarbete och personlig lämplighet.

Övrig information
Heltid. Allmän visstidsanställning t o m 30 juni 2017. Tillträde snarast. Vi kommer att ha löpande intervjuer.

Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.

Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Så ansöker du
Du söker denna anställning genom att gå in på http://www.hkr.se/anstallning.

Sista ansökningsdatum är den 15 januari 2017. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Tillträde snarast Visstidsanställning till 2017-06-30

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-15
Ange följande referens när du ansöker: P2016-3711-258
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Håkansson, tf avdelningschef tom 2017-01-09 044-250 30 58
Annica Göth, avdelningschef from 2017-01-10 044-250 30 41

Företag
Högskolan Kristianstad

Adress
Högskolan Kristianstad
Elmetorpsv. 15
29139 Kristianstad

Kontorsadress
Elmetorpsv. 15

Jobbnummer
3239411

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Högskolan Kristianstad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Högskolan Kristianstad: