Strukturerad Och Serviceinriktad Löneadministratör
Alten Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Göteborg,
Härryda,
Trollhättan,
Uddevalla,
Grästorp eller i
hela Sverige Vill du jobba med hela löneprocessen, trivs att arbeta i team och vill vara en del av en stor ekonomiavdelning?
ARBETSUPPGIFTER OCH KOMPETENS
Som löneadministratör ansvarar du för att genomföra hela löneprocessen från bearbetning till utbetalning tillsammans med övriga kollegor på löneavdelningen.Rollen innefattar följande arbetsuppgifter:
• Löpande lönehanteringsuppgifter
• Kontakt med myndigheter
• Skattedeklarationer
• Statistik
• Tjänstebilsadministration
• Övriga frågor angående lön och anställning, både mot anställda och chefer
Du har en eftergymnasial utbildning inom löneadministration och vi ser att du har något eller några års erfarenhet av löneadministration. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom lönesystemet Hogia+. Arbetsspråk är svenska och engelska.
Tjänsten är på heltid och ett föräldravikariat med start 1 februari 2016 till och med 31 augusti 2016.
PERSONLIGHET OCH ENGAGEMANG
Du trivs med att arbeta i team och i en serviceinriktad roll. Du är kommunikativ, positiv och ärlig. Ditt arbetssätt är noggrant, strukturerat och lösningsfokuserat. Du trivs i en roll där du tar ansvar och motiveras av att arbeta i en verksamhet under ständig förändring. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
OM ALTEN
På Alten utvecklar och levererar vi kompetens för världsledande företag genom De mest engagerade teknik- och IT-konsulterna. Våra kunder återfinns inom branscher som Energy, Telecom, Automotive, Defence & Aerospace och Industry och vi är verksamma genom hela produktutvecklingskedjan. Som en del av Alten Group har vi över 18.400 medarbetare och verksamhet i 20 länder.
Det är vår övertygelse att äkta engagemang skapas genom valfrihet och möjligheten att påverka sin egen personliga utveckling - vår affärsmodell ger den möjligheten. Denna valfrihet gör att vi kan erbjuda våra kunder de mest engagerade konsulterna, oavsett uppdrag.
Ansök så snart som möjligt då rekryteringsprocessen pågår löpande, dock senast 3/1 2016. Vid frågor kring tjänsten kontakta löneadministratör Karin Levin på
karin.levin@alten.se eller 0723-532239. Har du frågor kring processen är du välkommen att kontakta Helene Schagerlind, HR Senior Partner, på
helene.schagerlind@alten.se eller 0709-607620.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Publiceringsdatum2015-12-08ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelene Schagerlind +46709607620
FöretagAlten Sverige AB
AdressAlten Sverige AB
Theres Svenssons gata 15
41755 Göteborg
KontorsadressTheres Svenssons gata 15
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2565266
Observera att sista ansökningsdag har passerat.