Strategisk inköpare Temporary Labour o Logistics
Siemens AB / Inköpar- och marknadsjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Vingåker,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens AB i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Katrineholm,
Örebro eller i
hela Sverige Ref.nr: 219215
Placering: Finspång
Organisation: Siemens, Supply Chain Management
Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 500 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Upplands Väsby. Vi söker ständigt efter nya nyfikna medarbetare ? är du vår nästa kollega?
Strategisk inköpare Temporary Labour och Logistics
Vi söker nu en strategisk inköpare för Temporary Labour och Logistic till vår inköpsavdelning för Indirekt Material i Finspång. Logistic är ett köpområde som till stor del styrs av globala avtal. Det lokala ansvaret ligger i att förhandla Sverigespecifika avtal och implementera globala avtal i Sverige. Temporary Labour är vårt största inköpsområde och har en årlig inköpsvolym på över 70 milj SEK. Du kommer att inom detta köpområde ingå i ett team av ytterligare 1 strategisk inköpare och flera operativa/taktiska inköpare.
Vilka är mina arbetsuppgifter?
Genomföra kontrakts- och prisförhandlingar i syfte att uppnå avdelningens mål för besparingar, processoptimeringar osv.
Genomföra kontinuerliga leverantörsutvärderingar och driva leverantörsutvecklingsaktiviteter, vid behov söka nya leverantörer samt förbereda och genomföra förhandlingar med dessa
Genomföra riskanalyser kopplade till Siemens krav
Sätta upp strategier och roadmaps för köpområdena och se till att de genomförs på bästa sätt
Hålla dig underrättad om utvecklingen på marknaden samt andra närliggande branscher som påverkar ditt ansvarsområde
Aktivt verka för att företagets anskaffningsprocess ständigt förbättras genom att initiera, delta i eller driva processutvecklingsprojekt som berör ansvarsområdet
Vad krävs av mig?
Högskoleutbildning, gärna med kommersiell inriktning
Minimum 3-5 års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete
Gedigen erfarenhet av förhandlingar i internationell miljö
Goda kunskaper av att arbeta med utveckling av processer
Förmåga att utarbeta strategier för ditt eget köpområde utifrån uppsatta mål och genomdriva dessa
Gärna erfarenhet från projektledning
Grundläggande juridiska kunskaper
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Som person är du analytisk och strukturerad. Du har en god kommunikativ förmåga samt är öppen för nya metoder och sätt att tänka.
Vad kan Siemens erbjuda mig?
Vi erbjuder dig ett spännande, utvecklande och självständigt arbete. Du får arbeta med marknadsledande produkter och system med hög kvalité och anpassad teknik. Vi ansvarar för att du får en grundlig introduktion av företaget, våra produkter och kunder. Siemens är en trygg och stabil arbetsgivare. Vår storlek ger oss goda förutsättningar för att kunna stöda dig i ditt arbete och ge dig möjlighet till en bra balans mellan arbete och fritid.
Hur ansöker jag?
Du är välkommen med din ansökan senast den 10 januari 2016, ref.nr 219215 via siemens.se/ledigajobb. För mer information om tjänsten, kontakta gärna rekryterande chef Lisa Pettersson, 0122-88 77 99 eller Peter Jonsson, HR, 0122-88 79 50.
Vill du komma i kontakt med någon facklig representant på Siemens AB mejla till:
facket.se@siemens.comVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2015-12-23ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-10
Ange följande referens när du ansöker: 219215
FöretagSiemens AB
AdressSiemens AB
19487 UPPLANDS VÄSBY
KontorsadressJohanneslundsv 12-14
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2593089
Observera att sista ansökningsdag har passerat.