Strategisk inköpare mot samhällsviktig kund
Quest Consulting Sverige AB / Civilingenjörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla civilingenjörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Järfälla eller i
hela Sverige I rollen som inköpare, kommer konsulten bland annat att ansvara för att stödja förvaltningsorganisationen med kommersiella frågor i avtal. Arbetet innebär tolkning av avtalshandlingar, stöd vid hantering av kvalitetsavvikelser, vägleda medarbetare som nyttjar avtalen, omförhandlingar och förhandling av ändringar och tillägg, samt att löpande arbeta med att utveckla och förbättra avtal och rutiner. Du kommer också att driva hela upphandlingsprocessen. Processen innebär att sätta en upphandlingsstrategi, bestämma vilka affärsmodeller man kan ha, affärspaketering, ta fram och annonsera förfrågningsunderlag, jobba med utvärderingen, anbudsgenomgångar, förhandlingar och till slut få till tilldelning och avtal. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
Ett tvärfunktionellt och nära samarbete med den interna beställaren, projektledaren för projektet, teknikspecialister, ansvarig för hållbarhetsfrågor samt juridiska rådgivare.
Du kommer driva upphandlingsprocessen i de projekt du ansvarar över. Du arbetar närmast dina projektgrupper, men har även stöd hos dina inköpskollegor.
Ansvara för att stödja förvaltningsorganisationen med kommersiella frågor i avtal
Du förväntas bidra till det strategiska kategoristyrningsarbetet genom att stödja kategoriansvarig.
För att kunna hantera rollen ser vi därför att du kan uppfylla följande krav:
Relevant eftergymnasial utbildning för tjänsten (inköp, ekonomi, juridik) eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt, som beställaren på kunden bedömer likvärdig.
Minst 5 års erfarenhet av upphandlingar inom entreprenader (AB, ABT).
Minst 8 års erfarenhet av offentlig upphandling (LUF/LOU) genom tidigare arbete som inköpare.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Det är meriterande (dock inget krav) om du har erfarenhet av inköpsarbete inom elkraftsbranschen. Har du dessutom genomfört tidigare upphandlingar av kraftprodukter är det fördelaktigt
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post
info@quest.seVi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Publiceringsdatum2023-05-30Om företagetQuest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "quest4459".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659),
https://quest.se/ Jobbnummer 7833612
Observera att sista ansökningsdag har passerat.