Strategisk inköpare - Project Powertrain Components

Scania CV AB / Maskiningenjörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla maskiningenjörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor

Strategisk inköpare - Project Powertrain Components

Scania Purchasing ansvarar för inköp av produkter och tjänster till Scanias samtliga enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje. Gruppen Project Powertrain Components ansvarar för inköp av framtidens leverantörsutvecklade artiklar till Scanias drivlina. Då vi står inför många nya spännande projekt söker vi en engagerad medarbetare som är intresserad av affärer, teknik och vill vara med i utvecklingen av framtidens Scania!

Publiceringsdatum
2016-10-20

Arbetsuppgifter
I rollen som Project Sourcing Manager ansvarar du för optimering av teknik, kvalitet, leverans och kostnad för nya komponenter i våra utvecklingsprojekt. Fokus ligger på att utmana och utveckla tekniska lösningar tillsammans med Scania R&D och leverantörer. Du kommer att ansvara för ett av våra mest strategiska segment inom gruppen.

Du har en nyckelroll i våra utvecklingsprojekt och leder diskussionerna med leverantörer från konceptutveckling till implementering i produktion. Dina huvuduppgifter består av att hantera inköpsaktiviteter och kontakter med leverantörer i allt från förfrågan till förhandling, tekniska diskussioner, offertsammanställning, kostnadsanalys, orderläggning samt introduktioner av nya tekniska lösningar. Du jobbar för att hitta den bästa tekniska och kommersiella lösningen för Scania i både förutvecklings- och industrialiseringsprojekt.

Arbetet ger en god möjlighet att arbeta med ny teknik, affärer och människor. Du arbetar tvärfunktionellt tillsammans med representanter från produktutveckling, kvalitet och produktion. Då vi arbetar med en internationell leverantörsbas innebär tjänsten en del resor.

Profil
Vi söker dig med stort tekniskt och kommersiellt intresse med en förmåga att knyta samman de frågeställningarna. Vidare har du ett antal års erfarenhet från strategiskt inköp, produktutveckling, försäljning eller produktion. Du har troligen examen från universitet/högskola. Erfarenhet från fordonsindustrin är meriterande.

Helhetssyn, struktur, strategisk och analytisk förmåga kombinerat med förmåga att få saker gjorda är egenskaper som är nödvändiga för tjänsten. Du kan obehindrat formulera dig i både tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.

Vi erbjuder dig
För dig som är ambitiös och går in för att göra en bra prestation öppnar sig en spännande framtid tillsammans med oss. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete med ett stort utrymme för nya idéer. Vår företagskultur karaktäriseras av öppenhet, mångfald och respekt för individen. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs, och vi investerar därför i utveckling och att ge dem möjligheten att växa tillsammans med oss.

Som anställd hos oss får du även ta del av andra förmåner som exempelvis personalbil till en förmånlig kostnad, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunchförmåner till reducerat pris och mycket mer. För dig som bor i Stockholm och arbetar i Södertälje finns möjlighet att åka till jobbet med Scanias egen busslinje. Bussen åker från Cityterminalen och Liljeholmen och stannar direkt vid de olika arbetsplatserna i Södertälje.

För ytterligare information
Kontakta gärna Gabrielle Schröder (Purchasing Manager), 08-553 528 45.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-07
Sök via vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Urval och intervjuer görs löpande under ansökningstiden.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id: 20163757

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Nyköpingsvägen 33-41

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55381000

Jobbnummer
3116922

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: