Strateg med fokus på utveckling av kommunens service, tillgängli
Lunds kommun, Avdelningen för kommunikation och medborgarkontakt / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun, Avdelningen för kommunikation och medborgarkontakt i Lund Lund skapar framtiden - med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar cirka 200 medarbetare med att stödja politiska nämnder och förvaltningar i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.
Publiceringsdatum2018-10-11ArbetsuppgifterTillgänglighet, service och bemötande är prioriterade områden för Lunds kommun. Medborgarcenter är vägen in för alla invånare som vill ha hjälp med enklare kommunala ärenden och vägled¬ning i samhällsfrågor. Medborgarcenter finns idag på flera platser i kommunen, på kommunhuset Kristallen i Lund samt de östra tätorterna. Tillsammans med kommunens webbplats och e-tjänster bildar medborgarcenter en plattform för service och tillgänglighet som nu ska fortsätta att utvecklas.
Avdelningen för kommunikation och medborgarkontakt förstärker nu med en strategtjänst med fokus på utveckling av service, tillgänglighet och bemötande. Fokus i tjänsten är att i team med kommunens webbstrateg och nära samarbete med IT-avdelningen utveckla servicen i kommunens övergripande digitala kanaler, främst e-tjänster och lund.se.
Grunden för medborgarcenter är ett gott samarbete och goda relationer med kommunens 11 förvaltningar. Du kommer att vara nära kopplad till medborgarcenter och arbeta några pass i veckan samtidigt som du finns med som ett stöd till medborgacenters förvaltningsutvecklare för att säkerställa utvecklingen av service i digitala kanaler. Organisatoriskt tillhör du enheten för strategisk kommunikation och du kommer också att utifrån kommunens övergripande servicepolicy och utvecklingsplan att vara ett stöd och driva arbetet med att utveckla service, tillgänglighet och bemötande i hela kommunen.
Kvalifikationer• Du har högskolexamen eller motsvarande
• Erfarenhet av arbete i kundtjänst krävs
• Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet och gärna som samhällsvägledare eller verksamhetsutvecklare
Den vi söker har god erfarenhet av verksamhetsutveckling kopplat till kundtjänstfunktioner, inte minst kopplat till utveckling av bemötande. Som person har du mycket hög servicenivå, god samarbetsförmåga, är kommunikativ och bra på att skapa goda relationer till dem du möter i ditt arbete. Du är handlingskraftig och har förmåga att se till helheten. Du är också noggrann och lösningsorienterad.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska krävs, såväl i tal som i skrift.
För att klara uppdraget krävs en hög IT-mognad då du arbetar i många IT-baserade system. Vana vid hantering av statistik är meriterande.
ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-26
Ange följande referens när du ansöker: KK 2018/27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Davander
johanna.davander@lund.se 046-3598422
FöretagLunds kommun, Avdelningen för kommunikation och medborgarkontakt
AdressLunds kommun, Avdelningen för kommunikation och medborgarkontakt
Box 41
22100 LUND
KontorsadressStortorget LUND
Jobbnummer 4397347
Observera att sista ansökningsdag har passerat.