Strateg, inriktning utbildning och kompetensutveckling
Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.
Äldreförvaltningen har cirka 140 medarbetare och är indelad i tre avdelningar; administrativa avdelningen, avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor och Stockholms Trygghetsjour.
Avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor är indelad i fyra team med ansvar för myndighetsutövning/planering, uppföljning, digitalisering och utbildning.
Nu ska vi utöka utbildningsteamet och söker dig som är intresserad av att arbeta med utbildning och kompetensutveckling för medarbetare inom stadens äldreomsorg och som dessutom är intresserad av digital utveckling inom området.
På äldreförvaltningen får du möjlighet till ett stimulerande, utvecklande och omväxlande arbete där du kan vara delaktig i kvalitetsutvecklingen av stadens äldreomsorg.
Din roll som strateg
I uppdraget ingår att
- genomföra kvalificerade utredningar, svara på motioner, skrivelser och remisser från statliga utredningar samt bereda tjänsteutlåtanden till äldrenämnden
- planera, strukturera och administrera större utbildningsinsatser för stadens medarbetare inom äldreomsorgen
- driva utvecklingsarbete, samverka i projekt med interna och externa parter
- leda projekt
- representera förvaltningen i olika arbetsgrupper och nätverk
En central roll i arbetet är samarbetet med stadens stadsdelsförvaltningar och utförarna inom äldreomsorgen, med andra myndigheter samt kontakten med allmänheten.
Att ta emot utländska gäster kan förekomma i arbetet.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har
- relevant högskoleutbildning
- bred kunskap inom verksamhetsområdet äldreomsorg och/eller utbildning
- erfarenhet av projektledning
- erfarenhet av att skriva egna dokument av hög kvalitet
Det är meriterande om du har
- erfarenhet från en kommunal/politiskt styrd organisation
- erfarenhet av arbete med digital utveckling
- erfarenhet av samarbete med högskolor
- goda kunskaper i engelska
Du är en trygg och stabil person med självinsikt. Du har en god kommunikativ förmåga och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är självgående, tydlig och samarbetar bra med andra människor.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2021-02-05Övrig informationArbetsprov kommer att användas i urvalsförfarandet.
Äldreförvaltningen erbjuder dig som anställd möjlighet till en friskvårdstimme per vecka, friskvårdsbidrag samt möjlighet att köpa mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym. Vi har också flextidsavtal och möjlighet till semesterväxling.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadsavlönad
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/391".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Äldreförvaltningen
Jobbnummer 5560666
Observera att sista ansökningsdag har passerat.