Stödassistent till Spejarestigens dagliga verksamhet, Västra His
Göteborgs kommun / Vårdarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Västra Hisingen består av Torslanda och Biskopsgården och här bor cirka 57 000 människor med en spännande blandning av olika bakgrund och kultur. I vår stadsdel är vi övertygade om att när invånare och medarbetare får inflytande och känner delaktighet, skapar vi en bättre vardag för alla. Som en av våra 1 700 skickliga medarbetare är du med och utvecklar stadsdelen och ett långsiktigt hållbart Göteborg genom att ge våra invånare service av hög kvalitet. Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt.
Publiceringsdatum2020-10-09ArbetsuppgifterSpejarestigens dagliga verksamhet är en arbetsplats för personer med intellektuella funktionsnedsättningar och diagnosen autism. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik, där målet är att tillgodose varje individs specifika behov. Arbetsgruppen har stöd av en metodhandledare i utvecklingen av det pedagogiska metodarbetet.
Som stödassistent kommer du att vara delaktig i fysiska aktiviteter som cykling, fotboll och promenader. Du kommer ingå i en självgående arbetsgrupp om fyra medarbetare, som arbetar med utveckling av metoder, rutiner och dokumentation för att nå och upprätthålla ett gemensamt förhållningssätt. I det dagliga arbetet ingår bilkörning.
Välkommen med din ansökan!
KvalifikationerVårt utbildningskrav är lägst gymnasiekompetens som stödassistent, barn- och fritidsprogrammet, vård- och omsorgsprogrammet eller annan pedagogisk utbildning som arbetsgivaren finner lämplig.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med målgruppen, gärna inom daglig verksamhet och med tydliggörande pedagogik och alternativ kommunikation. Det är viktigt att du är engagerad, positiv, strukturerad och att du vill vara med att utveckla vår verksamhet. Vi vill att du har ett professionellt förhållningssätt och att du är medveten om vad det kan betyda i olika sammanhang. Du skall ha erfarenhet av att arbeta enligt lågaffektivt förhållningssätt och kunna reflektera kring begrepp som individen i fokus och självbestämmande. Om du även har ett gott humör och möter dagliga utmaningar med nyfikenhet och gemensamt ansvarstagande passar du bra hos oss! Du ska vara trygg och lyhörd och även bekväm med ensamarbete. Du måste kunna utrycka dig muntligt och skriftligt på svenska då kommunikation och dokumentation är en viktig del av arbetet.
B-körkort och körvana är ett krav.
ÖVRIGT
Urval och intervjuerna kommer att påbörjas under ansökningsperioden så vänta inte med din ansökan!
Göteborgs Stad genomgår en förändring där 10 stadsdelsförvaltningar kommer att ombildas till nya förvaltningar 1 januari 2021. Denna omorganisation kan komma att påverka denna tjänst. Läs mer på
http://www.goteborg.se och Ny nämndorganisation 2021.
Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "135/20".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Göteborgs Stad , SDF Västra Hisingen
Jobbnummer 5394392
Observera att sista ansökningsdag har passerat.