Stödassistent/Stödpedagog till Daglig verksamhet
Kungsbacka Kommun / Vårdarjobb / Kungsbacka
2017-12-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Stödassistent/Stödpedagog till Daglig verksamhet" (publicerad 2018-04-20) ⬅️
Visa alla vårdarjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka,
Göteborg,
Halmstad,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss?
Vill du ha ett socialt och meningsfullt arbete som är både utvecklande och utmanande samtidigt som det erbjuder mycket glädje! Vi söker nu en engagerad medarbetare hos oss på vår gruppbostad Ejdern.
Är du redo? Vi tror att du ska stormtrivas tillsammans med oss!
Om oss på förvaltningen för Individ & Familjeomsorg i Kungsbacka
Vi på Individ och Familjeomsorgen i Kungsbacka ger socialt stöd till barn, unga och vuxna samt till personer med funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är att erbjuda lättillgänglig hjälp som skapar trygghet och främjar självständighet utifrån individens unika villkor. Vi gör utredningar, behandlar, genomför biståndsinsatser och arbetar med förebyggande verksamhet. I vårt uppdrag ingår även bl.a. att driva boenden och daglig verksamhet för personer med funktionsnedsättning. På förvaltningen arbetar cirka 800 medarbetare.
Rollen som stödassistent/stödpedagog inom daglig verksamhet
Hos oss arbetar du med att stödja och motivera deltagarna i deras aktiviteter för en meningsfull sysselsättning. Vi arbetar alltid utifrån personens individuella behov. I din roll upprättar du genomförandeplaner för de deltagare som du är kontaktperson för och följer kontinuerligt upp målen i planen. Dokumentationen utförs i enlighet med lagen om stöd och service. Du kommer att arbeta efter tre metoder; tydliggörande pedagogik, alternativ och kompletterande kommunikation samt lågaffektivt bemötande. Vikariatet är förlagt i vår verksamhet Ejdern. Ejdern är uppdelad i två arbetsgrupper. Den ena jobbar med förpacknings- och sorteringsuppdrag för olika företag. Verksamheten har en buss. De hämtar regelbundet kläder på återvinningscentraler för Emmaus, samt hämtar skräp på Åhuset. Den andra gruppen har inriktning mot hantverk.
Publiceringsdatum2017-12-15Profil Vi söker dig med utbildning med inriktning mot vård och omsorg, barn och fritid eller pedagogik på lägst gymnasienivå. Du har minst tre års arbetserfarenhet av målgruppen och B-körkort. Det är meriterande med en YH-utbildning eller annan eftergymnasial utbildning med specialisering mot målgruppen, samt erfarenhet av personer som kan få ett utåtagerande beteende. Har du även erfarenhet eller kunskap om alternativ och kompletterande kommunikation, AKK eller erfarenhet av att vara kontaktperson är det mycket positivt.
Som person har du en strukturell förmåga, är flexibel och stresstålig samt har en god samarbetsförmåga. Vidare ser vi att du har ett intresse för hantverk.
AnställningsvillkorVi erbjuder ett vikariat f.o.m 1 februari - 2018 eller enligt överenskommelse t.o.m. 31 augusti - 2018. Arbetstiden är förlagd till dagtid, vardagar.
Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag, dock senast 20 december.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 februari 2018 Visstidsanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-20
Ange följande referens när du ansöker: 2017/920
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAdministratör Marlene Lannetun 0300- 83 53 93
Enhetschef Anna Angervall Clarin 0300- 83 51 58
FöretagKungsbacka Kommun
AdressKungsbacka Kommun
Storgatan 37
43432 Kungsbacka
KontorsadressStorgatan 37
Jobbnummer 3857076
Observera att sista ansökningsdag har passerat.