Stockholmshem söker medarbetare till störningsjouren!

AB Stockholmshem / Socialsekreterarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Stockholmshem i Stockholm

Brinner du för att arbeta med människor? Vill du tillhöra ett bolag med cirka 400 fantastiska medarbetare och där du kan göra skillnad? Då kanske du är vår nya medarbetare till störningsjouren?

Din nästa utmaning ?

Stockholmshem vill ha fler medarbetare som vill vara med att påverka framtiden och skapa trygga och hållbara bostadskvarter åt våra 55 000 hyresgäster.

Vi på Stockholmshem tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och bättre team, samt att våra medarbetare vill växa i en kultur där alla är ansvariga för sin egen och bolagets utveckling.

För att öka tryggheten i boendet så har våra hyresgäster möjlighet att vända sig till störningsjouren kvälls- och nattetid om de blir störda av exempelvis hög musik och bullrande grannar. Arbetet på Störningsjouren är framför allt en akutverksamhet, där det ingår att konstatera störningar i fastigheter nattetid och åtgärda dem för stunden.

Som medarbetare på Störningsjouren består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av att ha kontakt med hyresgäster i hela Storstockholm. Du skriver rapporter, svarar i telefon och via bil åker du ut till akuta störningar och bevakningar tillsammans med kollegor. Arbetet är förlagt till kvällar och nätter och arbetstiden är huvudsakligen schemalagd mellan kl.19:30-04:30. Omfattningen är heltid, 27,65 timmar/vecka.

Störningsjouren är ett samarbete mellan Stockholmshem, Familjebostäder och Svenska Bostäder.

Vad erbjuder vi?

Du kommer hela tiden ha stöd från din närmaste chef och löpande få coachning och utbildning för att växa både personligt och i din yrkesroll. Vi erbjuder:

- En trygg och stabil anställning
- Generöst friskvårdsbidrag
- Sjukvårdsförsäkring
- Möjlighet att semesterväxla

Vem är du?

Du är vår röst och vårt ansikte utåt och vi ser därför att du har ett stort engagemang för våra hyresgäster. Du har en mycket god samarbetsförmåga och sprider bra stämning i arbetsgruppen.

Din personlighet:

- Du är ödmjuk och en god konfliktlösare
- Du har en positiv syn på människor
- Du kan hantera stressiga situationer och har tålamod

Publiceringsdatum
2021-08-20

Bakgrund
- Du är van vid att arbeta med människor och har god erfarenhet av att ge service.
- Du har en god administrativ förmåga.
- B-körkort för bil och god körvana.
- God förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt.
- Erfarenhet av arbete inom vård, psykiatri samt bostadsförvaltning är meriterande.
- Tidigare erfarenhet av nattarbete är meriterande.
- God lokalkännedom i Stockholmsområdet är meriterande.

Intresserad?

Vill du bli en del av vårt team - sök jobbet via länken senast den 5 september! Vill du veta mer, kontakta Christian Lundgren, Chef Störningsjouren på tel: 08-508 394 31. Facklig företrädare för Vision är Chantelle Small, tel: 08-508 39 508. Rekryteringen sker löpande, så tveka inte att höra av dig.

Om Stockholmshem

Stockholmshem är ett av landets största bostadsföretag med närmare 60 000 hyresgäster. I mer än 80 år har vi varit med och utvecklat staden, och skapat hem och bostadskvarter åt stockholmarna. Stockholmshem ägs av Stockholms stad.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Stockholmshem

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/4810".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Stockholmshem (org.nr 556035-9555)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
5911986

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Stockholmshem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Stockholmshem: