Stockholms tingsrätt söker arkivassistenter på deltid

Stockholms Tingsrätt / Biblioteksassistentsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Tingsrätt i Stockholm

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.

Guide för Sveriges Domstolar (läs mer på http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Arbeta-i-Sveriges-Domstolar/ )



Stockholms tingsrätt är landets största tingsrätt med omkring 300 medarbetare. Domstolen leds av lagmannen och är indelad i fem dömande avdelningar som var och en leds av en chefsrådman. På de dömande avdelningarna arbetar rådmän, fiskaler, notarier, beredningsjurister och domstolshandläggare. En av de dömande avdelningarna är Patent- och marknadsdomstolen och de andra fyra avdelningarna är allmänna avdelningar som handlägger tvistemål, familjemål och brottmål. Domstolen består även av en administrativ avdelning som hanterar ekonomi, budget, HR, säkerhet och service, IT, registrering och arkiv. Stockholms tingsrätt är en modern och öppen arbetsplats med ansvarstagande medarbetare. Domstolen vill ta till vara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.Tingsrätten ingår i ett regionalt samarbete med Attunda, Nacka, Solna och Södertörns tingsrätter.




Publiceringsdatum
2019-06-13

Dina arbetsuppgifter
Som arkivassistent vid Stockholms tingsrätt erbjuds du stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i en viktig verksamhet.

I samarbete med övriga arkivarier och registratorer och vår målverksamhet är din huvudsakliga uppgift att kvalitetssäkra och arkivlägga akter i avslutade mål samt sortera in handlingar i arkivet. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma beroende på vilka behov som finns och vilken kompetens och intresse du själv har.

Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration och/eller juridik. Utbildning i arkivvetenskap är meriterande.

För att trivas hos oss behöver du kunna hantera olika uppgifter, människor och situationer. Du förmedlar information tydligt och enkelt samt uttrycker dig väl i tal och skrift. Du tar ditt arbete på allvar, ser till helheten och drar lärdom av dina erfarenheter. Du arbetar konstruktivt, och tar snabbt in kunskap och löser problem på ett flexibelt sätt. Som person är du noggrann och tycker om att arbeta med så väl rutinärenden som mer komplicerade frågor. Du ser dig själv som en serviceinriktad person som gärna vill hjälpa dina kollegor. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och ser dator och e-post som naturliga arbetsverktyg.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Anställningsvillkor
Anställningsform: Allmän visstidsanställning 3-6 månader med möjlighet till förlängning.

Omfattning: Deltid

Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-30

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Vänligen ange löneanspråk!

Anställning
Antal platser: En eller flera

Kontaktuppgifter för detta jobb
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta:

Julia Wahlgren, HR specialist, 08-561 65 068 alt. julia.wahlgren@dom.se

För frågor om tjänsten som arkivassistent, kontakta:

Theresa Tham, Chef för Enheten för Registrering och Arkiv, 08-561 65 506 alt. theresa.tham@dom.se

Facklig företrädare
Anna Olofsson, SACO-S, 08-561 65 235 alt. anna.olofsson@dom.se



När Sveriges Domstolar rekryterar framtida medarbetare är det viktigt att vi får rätt person på rätt plats och som har ett inkluderande synsätt. Det är också viktigt att vi hanterar alla som söker jobb hos oss rättvist och att vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. Därför tillämpar vi kompetensbaserad rekrytering.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
25% alt. 50%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2019-12-31

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-30
Ange följande referens när du ansöker: TSM 2019/0622 doss. 24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms tingsrätt

Adress
Stockholms tingsrätt
Box 8307
10420 Stockholm

Kontorsadress
Box 8307

Jobbnummer
4832600

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Tingsrätt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Tingsrätt: