Stadssekreterare
Västerås kommun / Juristjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerås kommun i Västerås,
Örebro eller i
hela Sverige Vill du uppleva politiken och hur en stad leds och styrs på nära håll och vara med och bidra till att viktiga beslut kan fattas? Som stadssekreterare är du länken och den samordnande funktionen mellan förtroendevalda och tjänstemän ett jobb för dig som trivs med kontinuerlig och välkvalificerad administration men också när det händer mycket.
Du kommer att tillhöra stadskansliet som leds av den administrativa chefen. Där arbetar två stadssekreterare, en huvudregistrator, en registrator och tre administratörer. Ni har olika arbetsuppgifter men det gemensamma uppdraget är att ni arbetar med service och stöd. Här får du engagerade kollegor och du får vara del av ett team som hjälper till att driva staden framåt!
Stadskansliet är en del av verksamhetsområdet Administration, juridik och säkerhet och ligger inom Stadsledningskontoret. Läs gärna mer på
www.vasteras.se/stadsledningskontoret Publiceringsdatum2019-11-13ArbetsuppgifterDet här är ett jobb där du verkligen är i händelsernas centrum. Du har en samordnande roll där du planerar möten, upprättar kallelser och dagordningar samt sitter med och för protokoll för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Som stadssekreterare har du ett uppdrag att hålla ihop stadens ärende- och dokumenthanteringsprocess och se till att den fungerar som den ska. Du leder och är med och driver ett utvecklingsarbete där du kontinuerligt arbetar med att effektivisera och kvalitetssäkra, där det bland annat ingår att samordna och leda utbildningsinsatser och uppdateringar av ärendehandboken. Du har ett nära samarbete med förtroendevalda, stadsdirektören, andra chefer och handläggare. Dessutom ingår du i ett nätverk tillsammans med hela stadens nämndsekreterare och registratorer där ni utbyter erfarenheter och utvecklas tillsammans.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen är det viktigt att du kan balansera din flexibilitet med din struktur. Då det är högt tempo i din tjänst så behöver du kunna prioritera på ett stabilt och tryggt sätt. Ibland behöver du hjälpa någon där och då och ibland vara bekväm med att luta dig mot processen och hålla strukturen. Du har en högskoleutbildning och kunskaper inom kommunalrätt och offentlighetsprincipen. Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och i ärendehanteringssystem är ett krav för tjänsten. Detsamma gäller erfarenhet av att arbeta som registrator, nämndsekreterare eller liknande. Då det i rollen ingår att granska, kvalitetssäkra och sammanställa texter behöver du också ha en god språklig förmåga.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi kommer att genomföra säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen på den som blir slutkandidat i processen.
ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad, Västmanlands största arbetsgivare. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt välfärdsuppdrag. För oss innebär det respekt och omtanke för de människor vi möter oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Vi vill också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället. Det tror vi är viktigt för att få en stolt och välfungerande stad.
Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriärAlla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVästerås kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/00717".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västerås kommun (org.nr 212000-2080)
Arbetsplats Västerås stad, Stadsledningskontoret
Jobbnummer 4954525
Observera att sista ansökningsdag har passerat.