Stadsbyggnadskontoret söker en ekonomiadministratör till föräldr
Stockholms Stad, Stadsbyggnadskontoret, Ekonomienheten / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Stadsbyggnadskontoret, Ekonomienheten i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm
Stadsbyggnadskontoret planerar för ett framtida Stockholm på uppdrag av stadsbyggnadsnämnden. Vi arbetar med stadsplanering, bygglov, stadsmätning och bostadsanpassning. Kontorets övergripande uppdrag är att planera för 40 000 bostäder till år 2020.
Arbetsplatsbeskrivning
Ekonomienheten på stadsbyggnadskontoret har det övergripande ansvaret för förvaltningens ekonomistyrning, redovisning, budget- och uppföljningsarbete inklusive tertialrapporter, bokslut och verksamhetsberättelse.
Inköp och kontorets övergripande ekonomiadministration ligger också inom ramen för enhetens ansvar. Vi leder och stödjer avdelningarna i deras arbete med verksamhetsplan och budget med fokus på kvalitativt, analytiskt och rådgivande strategiskt arbete. Vi upprättar löpande månadsbokslut som kommuniceras med varje avdelningschef.
På enheten är vi fem medarbetare bestående av ekonomichef, två controllers, en redovisningsekonom och en ekonomiadministratör. Vår ekonomiadministratör ska vara föräldraledig därför söker vi nu en vikarie. Vill du bli en del av vårt gäng?
Publiceringsdatum2016-10-31Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiadministratör blir din primära uppgift att avlasta våra controllers med arbetsuppgifter såsom:
• Anvisningar och arkivering
• Supportbrevlåda
• Posthantering
• Vara behjälplig vid rapporteringstillfällen
• Administrera kreditkort samt taxikort
• Behörigheter i Agresso
• Kontering av leverantörsfakturor
• Diverse administrativt arbete
KvalifikationerVi söker dig som har:
• En eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt lägst gymnasieutbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet bedöms som likvärdig.
• Flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• God kunskap och erfarenhet av systemadministration.
• Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt.
• Arbetslivserfarenhet från en politisk styrd organisation är meriterande samt goda kunskaper i Agresso.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser:
Du är van vid att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och du är van vid att driva dina egna processer. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du har en god förmåga och vilja att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du är bra på att upprätthålla goda relationer och är van vid att samarbeta både internt och externt. Som person är du lugn och stabil. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram, samtidigt som du påminner och följer upp.
Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde så snart som möjligt efter årsskiftet. Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-13
Ange följande referens när du ansöker: 2016/1459
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Edlund 0850827333
Camilla Westergren 0850827588,
camilla.westergren@stockholm.seFöretagStockholms Stad, Stadsbyggnadskontoret, Ekonomienheten
AdressStockholms Stad, Stadsbyggnadskontoret, Ekonomienheten
Fleminggatan 4
11226 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 4
Jobbnummer 3138588
Observera att sista ansökningsdag har passerat.