Speciallärare till Smedshagsskolans mellanstadiet

Stockholms kommun / Speciallärarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Välkommen till oss

Vår uppskattade speciallärare går vidare till nya utmaningar.

Vill du bli en del av vår högfungerande EHT och bidra till en välutvecklad skola? Då är du varmt välkommen att söka tjänsten!

Smedshagsskolan är en mångkulturell F-9-skola med ca 360 elever och med visionen "Hos oss kan alla nå sina drömmars mål".

Enheten är enparallellig och undervisningen sker i tvålärarsystem. Undervisningen sker med fokus på extra läsning och språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt. Smedshagsskolan leds av rektor tillsammans med fyra andra skolledare.

Vi tror på fasta rutiner och ett stabilt ramverk kring våra elever, samtidigt som liv, lust och glädje inom ramverket är en förutsättning för lärande. Vi fokuserar på elevers och pedagogers trygghet och trivsel, som en naturlig del av vardagen, och har fina och fräscha lokaler som är särskilt anpassade för vårt arbetssätt.

Din roll

Du kommer i rollen som speciallärare tillsammans med lärare och elevhälsan bidra till att elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och sin personliga utveckling. Detta för att de utifrån sina egna förutsättningar ska kunna utvecklas så långt som möjligt enligt utbildningens mål. I ditt arbete förväntas du bland annat föreslå insatser och anpassningar för elever i behov av detta och medverka i upprättandet av utredningar och åtgärdsprogram samt uppföljning och utvärdering av dessa. Som speciallärare arbetar du också praktiskt med att ge elever stödinsatser och undervisa individuellt, i grupp och i ordinarie undervisningssituationer. Du kan vid sidan av detta ha en konsulterande och handledande roll gentemot kollegor, övriga kollegor i elevhälsan och skolledning och utvecklar i nära samarbete med lärare, pedagoger och skolledning arbetet i klassrummet och på skolan stödet för elevers utveckling mot målen. Du kommer vara en del i elevhälsan på skolan och delta i det förebyggande och hälsofrämjande arbetet på skolan så att skolans alla elever får ett adekvat stöd. Arbetet innebär många kontaktytor med elever, personal och vårdnadshavare.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har lärarlegitimation och speciallärarexamen.
Har erfarenhet av att arbeta med elever på olika nivåer och anpassar pedagogiska metoder för att möta deras individuella behov och stärka deras utveckling.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser:
Du har god samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer då arbetet innebär många kontaktytor med elever, personal och vårdnadshavare.

Publiceringsdatum
2025-01-31

Övrig information
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/617".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Område 7, Smedshagsskolan

Kontakt
Suha Mariosh
08-50841757

Jobbnummer
9137613

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: