Specialist inom lön & förmåner

Livförsäkringsbolaget Skandia, Ömsesidigt / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Livförsäkringsbolaget Skandia, Ömsesidigt i Stockholm, Örebro, Linköping, Sundsvall, Göteborg eller i hela Sverige

Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen.

Är du en erfaren och engagerad person med passion för lön- och förmånsfrågor? Trivs du i en ansvarsfull roll där du får huvudansvar för lönefrågor? Då kan det vara dig vi letar efter!

Specialist inom lön & förmåner | vikariat 1 år | Skandia | Stockholm

I rollen som specialist inom lön & förmåner på Skandia kommer du att ha det övergripande ansvaret för lönefrågor och du ingår i teamet som ansvarar för avtal, lön och förmåner. Du blir självklart även en del av en hela team HR som är ett sammansvetsat och drivet gäng med ett gemensamt mål att skapa en medarbetarupplevelse som ständigt förbättras, vilket gör oss till en attraktiv arbetsgivare, internt såväl som externt. Där rätt lön i rätt tid är helt avgörande.

Ditt huvudsakliga ansvar blir att sköta den dagliga operativa lönehanteringen, vilket innebär att du bland annat blir vår primära kontaktpunkt för vår externa löneleverantör, SD Worx. Du kommer också att hantera pensionsärenden och jobba med belöningsfrågor, analysera marknadslönedata, ta fram lönestatistik och förmåner.

Du kommer även att ha ansvaret för att hantera ärenden och frågor som rör just löner och förmåner från olika delar av vår verksamhet. Detta innebär att du blir en viktig del i att se till att alla frågor och problem som uppstår inom ditt ansvarsområde hanteras effektivt och professionellt. Ett nära samarbete med dina kollegor inom HR-teamet är avgörande, inte bara för att säkerställa en smidig hantering av lönefrågor, men också för att underlätta kommunikation och samverkan med övriga delar av företaget.

En annan viktig del av din roll innebär också att bidra till vår kontinuerliga utveckling, med särskilt fokus på digitalisering och förenkling av rutiner och processer. Ditt engagemang och dina insikter kommer att vara viktiga för att driva vår oss framåt, och därmed bidra till att vi fortsätter att vara konkurrenskraftig och framåtblickande.
Vi söker dig som är engagerad, gillar att arbeta strukturerat och kvalitetsmedvetet. Du är van vid att hantera flera uppgifter parallellt och kan hålla reda på detaljer utan att tappa helhetsperspektivet. Att jobba mot deadlines är en självklarhet för dig och du har en förmåga att hålla fokus och jobba mot mål. Och som du säkert har koll på så händer det mycket inom vårt område så ibland behöver man ställa om och här är en av dina styrkor att du är öppen för förändring och har lätt att anpassa dig för nya situationer.

Du är van att arbeta självständigt, är initiativrik och det är något du klarar av tack vare din förmåga att leda dig själv. Det utesluter såklart inte att du även lätt samarbetar med andra när det behövs, alltid med medarbetarupplevelsen i fokus. Även ditt sifferintresse och en hög analytisk förmåga är viktiga egenskaper för att skapa framgång i rollen.

Vi ser även att du:

- Har minst 3 års erfarenhet av lönehantering
- Har erfarenhet förmånshantering inkl. förmånsbeskattning
- Är flytande svenska i tal och skrift är ett krav

Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av SD Worx och Workday samt ett intresse för regelefterlevnad och myndighetsrapportering.

Publiceringsdatum
2024-01-30

Så ansöker du
Tjänsten är ett vikariat i ett år med start i april 2024 till maj 2025 då en av våra kollegor ska gå på föräldraledighet. När du gör din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor. Vi sitter i fina lokaler vid Lindhagen och kontoret utgör navet i arbetet men självklart finns flexibiliteten att jobba hemifrån ibland. Har du fler frågor kan du kontakta rekryterande chef Ralf Lindgren ralf.lindgren@skandia.se. Tänk på att vi inte kan ta emot ansökningar via mejl utan endast genom att du ansöker via den här annonsen.

Vi gör löpande urval, så sök redan idag för att inte missa chansen! Vi ser fram emot din ansökan.

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Livförsäkringsbolaget Skandia, Ömsesidigt (org.nr 516406-0948), https://www.skandia.se/

Arbetsplats
Skandia

Jobbnummer
8430876

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Livförsäkringsbolaget Skandia, Ömsesidigt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Livförsäkringsbolaget Skandia, Ömsesidigt: