SOS sjuksköterska

Sos Alarm Sverige AB / Sjuksköterskejobb / Göteborg
2011-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS sjuksköterska" (publicerad 2013-09-13) ⬅️


Visa alla sjuksköterskejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Göteborg, Halmstad, Jönköping, Helsingborg, Växjö eller i hela Sverige

SOS Alarm har statens uppdrag att ansvara för nödnumret 112. Vi ser till att rätt hjälpresurser kommer till rätt plats i rätt tid. För att klara detta krävs människor med en tydligt uttalad empatiförmåga, stort engagemang och som delar vår mission - att arbeta för ett tryggare samhälle.
Söker Du en ny utmaning och vill utvecklas i din roll som sjuksköterska. Vill Du vara med och utveckla SOS Alarm som vårdföretag? Då kan SOS Alarm i Göteborg vara din nya arbetsplats.
Som SOS-sjuksköterska på SOS Alarm arbetar du med handläggning av medicinska intervjuer per telefon. Du bedömer behov av ambulans, ger akutmedicinsk rådgivning i väntan på ambulans, hänvisar hjälpsökande till rätt vårdnivå och är medicinskt stöd vid val av ambulanssjukvårdens resurser. Du kommer även att svara på nödnumret 112, göra bedömningar, prioritera och larma rätt resurser.
Arbetet hos oss erbjuder Dig:
•  En spännande kombination av avancerad teknik och mänskliga möten.
•  En skiftande och stimulerande miljö kring omhändertagandet av hjälpsökande.
•  Tid och möjlighet att utveckla din egen kompetens
Vi söker dig som är sjuksköterska med minst 3 års erfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård. Du behöver ha inlevelse och empatiförmåga samt god stress- och simultankapacitet. God samarbetsförmåga, flexibilitet samt nytänkande är viktiga egenskaper eftersom verksamheten är i ständig utveckling. Du ska gilla utmaningar samt ha stort intresse för utveckling och lärande. Alla i personalgruppen har ett personligt ansvar för att utveckling sker. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, samarbetsvilja och initiativkraft. 
Tjänsten är på heltid med dygnstjänstgöring vilket innebär att man arbetar dygnets alla timmar och årets alla dagar, vardagar såväl som helger. Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Du måste behärska det svenska språket fullt ut samt ha goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Svenskt medborgarskap är ett krav. 
Mycket goda datakunskaper i Officepaketet är ett krav. Vi tillämpar provanställning i sex månader och har en hög kvalité på rekryteringsprocess och introduktion. Vi arbetar enligt en arbetstidsmodell med planeringsschema. 
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, du måste vara svensk medborgare, samt drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Du informeras härmed att de personuppgifter som lämnats av dig i din ansökan kan komma att behandlas automatiskt enligt personuppgiftslagen.

Publiceringsdatum
2011-11-17

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonas Lindgren, 031-703 10 52

Företag
SOS Alarm Sverige AB

Adress
SOS Alarm Sverige AB
Box 5776
11487 Stockholm

Jobbnummer
1082089

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: