Sommarvikarie till Ludvika kommuns växel
Ludvika kommun / Kundservicejobb / Ludvika
2024-04-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sommarvikarie till Ludvika kommuns växel" (publicerad 2024-04-15) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika,
Borlänge,
Leksand eller i
hela Sverige Kommunstyrelsens förvaltning arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt.Växeln söker en sommarvikarie. Våra kunder är Ludvika kommun, LudvikaHem AB, Ludvika Kommunfastigheter AB, Västerbergslagens Utbildningsförbund och WessmanBarken Vatten och Återvinning AB, och såklart de som ringer till oss för att få hjälp.
kommunikation -och växel är en enhet inom kommunstyrelsens förvaltning. Där ligger ansvaret för kommunens växel och telefoni samt kommunikationsfrågor, både operativt och strategiskt. Detta sker bland annat genom arbete i olika nätverk, genom stöd till förvaltningarna i kommunikation både internt och externt. Ansvaret för utveckling och drift av hemsidan och intranät ligger på enheten. Kommunens officiella sociala mediekanaler drivs av kommunikatörerna efter inspel från verksamheterna.
Tillsammans med alla andra medarbetare i Ludvika arbetar vi tillsammans utifrån Lagandan som är vår värdegrund. Hörnpelarna består av relationer, glädje, lärande och driv. Genom vår värdegrund skapar vi tillsammans en gemensam syn på hur vi tar oss an vårt uppdrag och får en arbetsplats som präglas av professionalitet, trivsel och sammanhållning.
Arbetsuppgifter
Arbetet består idag huvudsakligen av att förmedla telefonsamtal till rätt person. Växeln bemannar även receptionen i stadshuset och tar emot besökare samt svarar på enklare frågor. Växeln administrerar även det som rör telefoni så som felanmälan, ger support till användare beträffande olika funktioner så som kodning av telefon, röstbrevlådor och schemasättning av svarsgrupper.
Publiceringsdatum2024-04-12KvalifikationerVi vill att du som söker har minst 3-årig gymnasieutbildning, gärna kompletterad med relevant eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du ska ha god datorvana och kunna uttrycka dig väl på svenska, engelska och gärna ytterligare ett språk. Finska är meriterande då Ludvika kommun är finskt förvaltningsområde. Har du erfarenhet som växeltelefonist ses det som meriterande.
Då arbete kan förekomma i reception och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på ett kansli är det viktigt att du har en god administrativ förmåga och ett intresse av att utveckla dina kunskaper inom dessa områden.
Du ska vara van vid att ge ett gott bemötande både internt och externt, ha mycket god serviceanda och en bra kommunikativ förmåga, även vid hög arbetsbelastning. Det är även viktigt att du är noggrann.
Då du arbetar i en mindre grupp ställer detta krav på samarbetsförmåga och prestigelöshet.
Anställningsvillkor
Vikariat, heltid/dagtid fr.o.m v 23 t.o.m. v 35. Tillträde efter överenskommelse.
Kontaktperson för detta jobbChef, Jessica Rosengren 0240-866 56
Facklig kontaktperson
Vision, nås via kommunens växel 0240-860 00
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 26 april. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ludvika kommun (org.nr 212000-2270),
http://www.ludvika.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 8607378
Observera att sista ansökningsdag har passerat.