Sommarjobbare till Servicekontoret i Göteborg, Hisingen
Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.
Vi söker nu dig som vill arbeta på Servicekontor i sommar. Myndigheternas samarbete ger dig ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare vilket ger dig övergripande kunskap och värdefull förståelse för myndigheternas roll i samhället.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som sommarjobbare på Servicekontor träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service i en öppen miljö, och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster. Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha.
Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter som är till nytta för medborgare och företag. Du arbetar med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald som stimulerar kreativitet, lärande och utveckling.
På servicekontoret på Hisingen är vi nio medarbetare. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi söker dig som har
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en pågående eller avslutad högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap alternativt erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal
• har mycket gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel.
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• är pedagogisk och har förmåga att coacha
• är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.
Det är meriterande om du har
• goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster.
• arbetat minst tre månader i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• erfarenhet av arbete hos Försäkringskassan, Skatteverket eller Pensionsmyndigheten
• erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten från myndigheter och stora företag
• erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Publiceringsdatum2019-02-11Övrig informationEn tjänst, tidsbegränsad under perioden juni-augusti 2019, heltid, med tillträde 3 juni eller enligt överenskommelse. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.
Från och med den 1 juni 2019 ansvarar Statens servicecenter för en samlad serviceorganisation för statlig lokal service till medborgare, företag och nyanlända i hela landet. Detta innebär att både anställda och verksamheten vid samtliga Försäkringskassans servicekontor går över till Statens servicecenter.
KontaktRekryterande chef: Christina Andersson, 010-118 06 70 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Linda Ekman, 010-111 33 00 (för frågor om rekryteringsprocessen). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Fackförbundet ST: Johanna Ryderling, 010-119 76 22. Saco-S: Nadereh Veis Mohammadi, 010-579 98 05. Seko:
fseko@forsakringskassan.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan senast 22 februari 2019.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningINdividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Fösäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFösäkringskassan
Jobbnummer 4606416
Observera att sista ansökningsdag har passerat.