Sommaranställd servicehandläggare till gruppen "Stöd och omsorg"
Järfälla kommun, Servicecenter / Administratörsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på
https://www.jarfalla.se/jobba-hos-oss.html. Servicecenter har samma målsättning och uppdrag som Järfälla kommun: att ge bästa möjliga service och omsorg till kommunens invånare. Vi svarar på frågor från invånare, företag och organisationer i telefonsamtal, via e-post och vid personliga möten. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Antalet ärenden varierar periodvis, men Servicecenters kvalitetsmål förblir desamma. Sommartider är en viktig period för oss då vi vill att alla våra ordinarie medarbetare ska kunna ta ut önskad semester. Därför söker vi just nu två serviceinriktade och noggranna kollegor som kommer att förstärka svarsgruppen "Stöd och omsorg" under sommarmånaderna.
Vill du använda din kompetens inom socialt arbete för att jobba brett, lära dig nya kunskapsområden och hjälpa medborgare? Då är vår arbetsplats perfekt för dig.
Publiceringsdatum2019-02-05ArbetsuppgifterSom servicehandläggare i svarsgruppen "Stöd och omsorg" är du ansiktet utåt för hela Socialförvaltningen. Vi jobbar på uppdrag av alla enheter inom både familj- och individomsorgen samt äldre och funktionsnedsättning. Vi fattar inga myndighetsbeslut men vi ger information om vad medborgaren kan förvänta sig i kontakten med socialtjänsten. Allt arbete sker i nära samarbete med kollegorna i svarsgruppen och på Socialförvaltningen. Du kommer att ge information och service till medborgarna rörande hela socialtjänstens områden. Arbetet innefattar bland annat:
• tidsbeställningar inför en nyansökan gällande försörjningsstöd
• orosanmälningar gällande barn och vuxna
• frågor kring och bokning av samarbetssamtal hos familjerätten
• anmälningar och ansökningar gällande äldre och personer med funktionsnedsättning
• vägledning och information i frågor kring överförmyndarskap och uppdrag som god man/ förvaltare
Några av oss utreder behov av färdtjänst på uppdrag av landstinget, vilket innefattar bokade möten både på kontoret och på hembesök.
Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men du kommer även att hantera ärenden via e-post och ibland också via fysiska besök. Tempot är bitvis högt, men fördelen hos oss är att du kan släppa jobbet när du kommer hem.
Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete. Alla anställda på Servicecenter erbjuds friskvårdsbidrag som består av ett fast belopp varje år som kan användas för hälsofrämjande fysisk aktivitet. Vi arbetar även enligt årsarbetstid vilket innebär att vi ska jobba ett visst antal timmar per år, men det varierar mellan olika perioder hur mycket vi arbetar.
Eftersom den här tjänsten är en förstärkning av ordinarie personalstyrka under sommarsemestrarna är det en viktig förutsättning för oss att du kan arbeta vv. 29-32 utan att behöva ta ut semesterdagar.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• erfarenhet av kvalificerat arbete med sociala och/ eller samhälleliga frågor
• kunskap om hur en kommuns socialförvaltning är uppbyggd, dess struktur och beslutsvägar
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• god vana att arbeta med datorer (Office-paketet) och informationssökning
• förmågan att samtidigt som du för ett samtal arbeta i flera IT-baserade verksamhetssystem.
Det är en plus om du har socionomexamen eller är socionomstuderande, men även med en helt annan utbildning och relevant erfarenhet kan du bli rätt kandidat till uppdraget!
Meriterande:
• erfarenhet av olika telefoni-, ärendehanterings- och verksamhetssystem, till exempel Procapita, Callguide och Raindance
• tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst
• kunskap i finska och/ eller arabiska.
Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga drag! Vi vill att du delar vår ambition om att ständigt utveckla och förbättra. Du har en härlig can-do-inställning och ett stort intresse för service och att hjälpa andra. Du är lösningsorienterad person och kan anpassa dig vid ändrade förutsättningar. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete/ ansvar. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation. Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälp människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Mån till tors mellan kl. 07:50 och kl. 17:00; fredag mellan kl. 07.50 och 15.00. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2019-06-17, upphör: 2019-08-30 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-03
Ange följande referens när du ansöker: A848604
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElena Buzakova
elena.buzakova@jarfalla.se 085809092
Jannika Hedberg
jannika.hedberg@jarfalla.seFöretagJärfälla kommun, Servicecenter
AdressJärfälla kommun, Servicecenter
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA
KontorsadressVasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA
Jobbnummer 4593121
Observera att sista ansökningsdag har passerat.