Solreneriet AB söker löneadministratör med redovisningskunskaper

Solreneriet AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solreneriet AB i Stockholm, Eskilstuna, Katrineholm, Norrköping, Göteborg eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av löneadministration och ett intresse för ekonomi och redovisning? Vi söker nu en kombinerad löneadministratör/ekonomiassistent till vårt huvudkontor i Stockholm. Solreneriet levererar städ-, hygien- och underhållstjänster till privata och offentliga uppdragsgivare. Vi erbjuder högt i tak och stor möjlighet att påverka både verksamheten och din egen personliga utveckling.

Vad innebär rollen?
Som kombinerad löneadministratör/ekonomiassistent arbetar du brett och varierat med löne- och ekonomirelaterade uppgifter. Störst fokus kommer till att börja med ligga på lönearbetet men med utveckling inom ekonomiområdet. Rollen innebär även att arbeta aktivt med att effektivisera processer och rutiner inom arbetsområdet.

Vilka är arbetsuppgifterna?
I rollen som löneadministratör ingår du i ett team bestående av tre löneadministratörer. Ni ansvarar tillsammans för ca 900 löner där ni arbetar med:

• Hela löneprocessen från ax till limpa.
• Svarar på frågor från de anställda avseende löner- och övriga personalfrågor.
• Administration i tidredovisningssystem Flex HRM.

Arbetsuppgifterna inom ekonomi kommer att omfatta:
• Kontering av leverantörsfakturor, reskontraarbete samt vissa redovisnings- och rapporteringsuppgifter.
• Löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra.
• Påminnelse- och inkassohantering.
• Utföra avstämningar.
• Medverka i bokslutsarbetet samt momsrapportering.

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande, med en påbyggnadsutbildning inom lön. Du har arbetat som löneadministratör i några år, med erfarenhet av bokföring av lönekonton, samt har ett intresse för ekonomiområdet där du gärna vill utvecklas.
Du har goda kunskaper i MS Officepaketet, då främst i MS Excel och MS Word samt mycket goda systemkunskaper.
Meriterande är om du har arbetat med hela lönekedjan på egen hand. Har du dessutom erfarenhet från Agda PS och Flex HRM är det mycket meriterande. Vi ser gärna att du dessutom har utbildning eller erfarenhet inom redovisning.

Personliga egenskaper
Som person är du flexibel och serviceinriktad. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med olika typer av människor. Du vill lära dig nytt och vill utvecklas, är initiativrik och har viljan att hitta nya lösningar och förbättringar.
Arbetet med löner och ekonomiadministration kräver vidare att du arbetar noggrant och strukturerat. Du är bra på att planera din tid, samt har ett siffersinne.

Vad kan Solreneriet erbjuda dig?
Företaget har under senare år haft en betydande tillväxt. Kulturen präglas av en platt organisation med korta beslutsvägar. Det är högt i tak samt finns utrymme för din egen utveckling och dina egna idéer. Som anställd på Solreneriet får du ett stort eget ansvar och blir en viktig person på företaget. Vi har bland annat lunchförmåner, fri frukost och massage 1 gg/månaden.

Ansökan
Låter detta intressant? Varmt välkommen att skicka in din ansökan med CV samt personligt brev till johanna.alfstrom@sol.se.
Då intervjuer sker löpande vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 15 september 2017.

Om Solreneriet AB
Solreneriet grundades 1995 som ett mindre familjeföretag och har idag vuxit till ca 900 anställda samt omsätter 200 miljoner kr/ år. Sedan november 2012 ägs bolaget av finska koncernen SOL.
Solreneriet levererar städ-, hygien- och underhållstjänster till privata och offentliga uppdragsgivare. Genom sin erfarenhet från besöksintensiva miljöer såsom kryssningsfartyg, flyg, tåg och processindustrin samt uppdrag inom sjukvård, hotell, livsmedel och offentliga lokaler är företagets utbud av kompetenser i det närmaste unik. Företagets framgång bygger på miljöinriktat arbete med branschledande processer skräddarsydda utifrån uppdragsgivarnas behov.
Vi har verksamhet i Stockholm, Östergötland och Skåne. Huvudkontoret är beläget på Stadsgårdskajen på Södermalm i Stockholm.

Publiceringsdatum
2017-08-25

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-15

Företag
SolReneriet AB

Adress
SolReneriet AB
Masthamnen Tullhus A
11630 STOCKHOLM

Kontorsadress
Masthamnen Tullhus A

Jobbnummer
3662908

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solreneriet AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solreneriet AB: