Socionomstudent sökes till Stöd och försörjning
SDF Västra Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SDF Västra Göteborg i Göteborg Stadsdelsförvaltningen Västra Göteborg omfattar Södra Skärgården, Tynnered och Älvsborg och är en kustnära stadsdel med ca 52 000 invånare. Stadsdelens främsta uppdrag är att erbjuda invånarna tjänster och service inom bl a förskola, skola, kultur, fritid, individ- och familjeomsorg samt omsorg för äldre och funktionshindrade. Förvaltningen har ca 3500 anställda. Vi arbetar utifrån synsättet att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten på de tjänster som SDF Västra Göteborg erbjuder.
Publiceringsdatum2016-03-24ArbetsuppgifterÄr du socionomstudent och önskar få arbetslivserfarenhet inom socialtjänsten?
Vi söker nu en kollega för timanställning och semestervikariat som kan hjälpa till att handlägga ansökningar av försörjningsstöd, stötta upp där det behövs, t.ex. vid sjukdom och vakanta tjänster.
Vi erbjuder dig introduktion inom försörjningsstöd, flexibilitet att styra dina arbetstider mm utifrån studierna och du får möjlighet att pröva dina teoretiska kunskaper ute i verkligheten.
För att fungera i tjänsten krävs det en förmåga att lära sig fort, att du är driven och effektiv och har ett intresse av att få utvecklas inom det sociala arbetet. För att trivas i vår arbetsgrupp är det även viktigt att ha nära till skratt!
KvalifikationerVi söker nu dig som är socionomstudent på termin 3 eller längre, d.v.s som har läst socialrätt.
Vi ser det som meriterande om du även har:
• Vana av att arbeta i Treserva
• Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst
• Kunskaper om samarbetspartners så som Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och Sjukvården
Som person vill vi att du kan arbeta serviceinriktat men ändå har förmåga att sätta tydliga gränser. Du är målmedveten, flexibel och kreativ med en stor portion humor! Du kan även balansera det administrativa arbetet med det direkta klientarbetet. Du har mycket goda kunskaper inom det svenska språket, i såväl tal som skift.
Vi påbörjar intervjuer löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så tveka inte att ansöka redan nu. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi i Västra Göteborg vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.
I Västra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och cykelförmån.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-10
Ange följande referens när du ansöker: A555553
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Beermann, Enhetschef 031-366 41 59
Alma Muskic, 1:e Socialsekreterare 031-366 40 29
Martin Waller, socialsekreterare 031-366 41 45
Emelie Nord, Socialsekreterare/chefsstöd inom rekrytering
Facklig kontaktRonny Everth, Vision 031-3662691,0706-495657
FöretagSDF Västra Göteborg
AdressSDF Västra Göteborg
Box 334
42123 Västra Frölunda
KontorsadressTorgny Segerstedtsgatan 90
Jobbnummer 2745803
Observera att sista ansökningsdag har passerat.