Socionom Ensamkommande flyktingbarn

Lerums kommun, Myndighetsavdelning / Administratörsjobb / Lerum
2015-09-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socionom Ensamkommande flyktingbarn" (publicerad 2015-10-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighetsavdelning i Lerum

Enheten Barn/unga & Familjerätt tillhör Sektor stöd och omsorgs Myndighetsavdelning. Enheten består av tre grupper - utredare, barnsekreterare och familjerätt. I gruppen barnsekreterare ingår även handläggare för ensamkommande flyktingbarn.

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Publiceringsdatum
2015-09-09

Arbetsuppgifter
Vi behöver nu en kollegor till vår arbetsgrupp bestående av barnsekreterare, inriktning ensamkommande flyktingbarn. Arbetsuppgifterna innebär att ta emot ensamkommande flyktingbarn som anvisats till kommunen, utreda, placera och följa upp insatsen. Arbetet syftar till att barnet får en god utveckling samt en gynnsam skolgång och integration. I arbetet ingår regelbundna träffar med barnen, uppdragstagare och samverkanspartners.

Kvalifikationer
Du har socionomexamen, goda kunskaper om aktuell lagstiftning och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi värdesätter tidigare erfarenhet av social barnavård, arbete med ensamkommande flyktingbarn, BBIC-utbildning och erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva som extra merit.

Du är en positiv person som är trygg och stabil även i stressade situationer, har ett gott bemötande, är kvalitetsmedveten och självständig i ditt arbete.

Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling.

B-körkort är ett krav.

Vi är övertygade om att en arbetsgrupp med olika kompetens, etnisk bakgrund, kön och ålder är det bästa, och vill att du ska bidra till att skapa den gruppen.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Årsarbetstid Tidsbegränsad anställning, tillträde: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse. , upphör: 2016-07-31 Vikariat pga föräldraledighet.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-18
Ange följande referens när du ansöker: A493877
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Oit, Enhetschef 0302-521419 camilla.oit@lerum.se

Facklig kontakt
Emma Löwendahl Vision 0302-52 16 03 emma.lowendahl@lerum.se
Annika Riddarskjold SSR 0302-52 14 24 annika.riddarskjold@lerum.se

Företag
Lerums kommun, Myndighetsavdelning

Adress
Lerums kommun, Myndighetsavdelning
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
2423706

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Myndighetsavdelning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Myndighetsavdelning: