Socionom/barnsekreterare

Lerums kommun, Myndighetsavdelning / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighetsavdelning i Lerum

Vi är elva engagerade socionomer som alla valt att arbeta i barn/ungagruppen inom Sektor stöd och omsorgs myndighetsavdelning. Vi är uppdelade på en utredargrupp som utreder och följer upp alla öppna insatser samt en barnsekreterargrupp som följer upp alla placerade barn (inklusive ensamkommande barn).

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Publiceringsdatum
2015-02-18

Arbetsuppgifter
Vi behöver nu en kollega till vår arbetsgrupp bestående av barnsekreterare. Arbetsuppgifterna innebär att följa upp insatsen för placerade barn, arbeta för att barnet får en god utveckling, en gynnsam skolgång samt främja ett gott samarbete med nätverket. I arbetet ingår regelbundna träffar med barnen, deras vårdnadshavare, uppdragstagare och samverkanspartners.

Kvalifikationer
Du har flera års erfarenhet av social barnavård inom socialtjänsten. Du har socionomexamen, utbildning i BBIC, goda kunskaper om aktuell lagstiftning och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi värdesätter utbildning i MI, barnsamtal och erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva som extra merit.

Vi utvecklar just nu vårt uppdrag från generalist- till specialistroll, och du får stora möjligheter att vara med att påverka det arbetet. Du är en positiv person som är trygg och stabil även i stressade situationer, har ett gott bemötande, är kvalitetsmedveten och självständig i ditt arbete.

Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling.

B-körkort är ett krav.

Vi är övertygade om att en arbetsgrupp med olika kompetens, etnisk bakgrund, kön och ålder är det bästa, och vill att du ska bidra till att skapa den gruppen.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Årsarbetstid Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-04-13 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-05
Ange följande referens när du ansöker: A451860
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Oit, Enhetschef 0302-521419 camilla.oit@lerum.se

Facklig kontakt
Emma Löwendahl 0302-52 16 03
Annika Riddarskjold 0302-52 14 24

Företag
Lerums kommun, Myndighetsavdelning

Adress
Lerums kommun, Myndighetsavdelning
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
2171986

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Myndighetsavdelning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Myndighetsavdelning: