Socialstyrelsen söker en personalspecialist
Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi. Socialstyrelsen har ca 750 anställda, varav drygt 100 arbetar på de sex regionala tillsynsenheterna ute i landet. Mer information om vår verksamhet hittar du på
www.socialstyrelsen.se.Du kommer att arbeta inom den Administrativa avdelningen som ger stöd och service till Socialstyrelsens verksamhet och som är verksledningens stabsfunktion i administrativa och verksövergripande frågor.
Personalenheten består idag av tio medarbetare och vi söker nu en personalspecialist med inriktning mot kompetensutveckling. Tjänsten är nyinrättad med anledning av att kompetensförsörjning och samordning av kompetensutvecklingsinsatser är ett prioriterat område för Socialstyrelsen.
Publiceringsdatum2009-09-07Dina arbetsuppgifterDu kommer att ansvara för att de myndighetsövergripande kompetensutvecklingsinsatserna är anpassade efter verksamhetens behov och ligger i linje med vårat uppdrag. Du kommer också att ha ansvar för att tydliggöra utbildningsbehovet samt utveckla metoder för kompetensanalys. Vidare kommer du aktivt att medverka i anordnande av utbildningar och i vissa fall själv vara den som genomför dem. Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är att administrera utbildningar samt stötta cheferna i utbildningsfrågor.
Vi söker dig med:
• akademisk utbildning inom personalområdet eller annan likvärdig utbildning
• erfarenhet av arbete med kompetensförsörjning på övergripande nivå
• erfarenhet av att samordna, planera, genomföra och administrera utbildningsinsatser
• god administrativ förmåga
Det är meriterande om du har:
• arbetat med ett flertal frågor inom personalområdet
Vi ser gärna att du är pedagogisk och har lätt för att kommunicera både muntligt och skriftligt. För arbetet krävs det en helhetssyn där du med din specialistkunskap kommer att vara drivande och initiativtagande i arbetet med kompetensutveckling. Vidare tror vi att du är bra på att skapa och utveckla goda interna och externa relationer. Du ska trivas med att ingå i arbetsgrupper där nära samarbete är ett naturligt inslag samtidigt som du kan arbeta självständigt. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Socialstyrelsen eftersträvar en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb med många trevliga och kunniga medarbetare!
Välkommen med din ansökan märkt 'dnr 11-9027/2009' senast den 17 september 2009. Skicka din ansökan med meritförteckning via e-post till
ledigajobb@socialstyrelsen.se Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktLotta Bodin Andersson, Personalchef, 075-247 33 61
Frida Åström, Personalspecialist, 075-247 35 83
Maria Carneland, Facklig företrädare för ST-SoS, 075-247 45 02
Mona-Lisa Dahlberg, Facklig företrädare för SACO-S, 075-247 41 16
Britta Unneby, Facklig företrädare för Vårdförbund, 075-247 43 35
FöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm
Jobbnummer 502240
Observera att sista ansökningsdag har passerat.