Socialsekreterare vikariat
Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre / Administratörsjobb / Lerum
2025-03-26
Visa alla administratörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre i Lerum Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat.
Myndighet äldre tillhör verksamhetsområdet Myndighet inom Sektor stöd och omsorg. Vår arbetsplats finns i Lerums centrum, alldeles intill tåg- och busstation och med närhet till butiker och restauranger.
Inom enheten utreds insatser enligt socialtjänstlagen för personer över 65 år samt färdtjänst, bostadsanpassning och parkeringstillstånd för alla åldrar. Till stöd i arbetet finns förste socialsekreterare och enhetschef.
Arbetsgruppen består av positiva och professionella medarbetare i olika åldrar. Stämningen i arbetsgruppen är god och vi stödjer varandra i det dagliga arbetet
Publiceringsdatum2025-03-26ArbetsuppgifterDå flera av enhetens medarbetare är föräldralediga behöver vi komplettera gruppen med ytterligare en socialsekreterare som arbetar med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen. Uppdraget innebär att informera, vägleda, ta emot anmälningar/ansökningar, utreda, göra individuella behovsbedömningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen. Vi samverkar och samarbetar med andra professioner, såväl inom- som utanför vår egen organisation.
KvalifikationerVi vill att du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tjänsten ställer krav på goda kunskaper gällande lagstiftning inom området, god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift samt god samarbetsförmåga och förmåga att driva det egna arbetet framåt.
Vi ser att du som söker är stresstålig och flexibel i tanke och handling. Du är bra på struktur, planering och prioritering och kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.
Erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning och äldreomsorg är meriterande och B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C244683".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lerums kommun (org.nr 212000-1447)
Arbetsplats Lerums kommun, Myndighet - Bistånd äldre
Kontakt Enhetschef
Ida Pettersson
ida.pettersson2@lerum.se 0302-52 20 99 Jobbnummer 9246950