Socialsekreterare vid enheten utredning och uppföljning ensamkom
Hässleholms kommun / Administratörsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hässleholm,
Perstorp,
Östra Göinge,
Kristianstad,
Osby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av förändring och med ambition att utvecklas. I Hässleholms kommun har vi önskad sysselsättningsgrad och rökfri arbetstid.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens individ- och familjeomsorg och har ca 250 medarbetare. Verksamheten är organiserad i sex verksamhetsområden; barn och familj myndighet, barn och familj stöd och behandling, ekonomiskt bistånd, ensamkommande barn, vuxenverksamhet och administrativ verksamhet. Vi finns centralt i Hässleholm med direkt närhet till både tåg- och bussförbindelser.
Verksamhetsområde ensamkommande barn arbetar med mottagandet av ensamkommande barn. Vi är organiserade i fyra enheter, mottagningsenhet, utrednings- och uppföljningsenhet, familjehemsenhet samt boenden. Vi söker nu en enhetschef till vår familjehemsenhet. Inom verksamhetsområdet arbetar ca 130 medarbetare varav 10 socialsekreterare som arbetar med utredning och uppföljning.
Publiceringsdatum2016-07-22Dina arbetsuppgifterInom verksamheten görs utredningar, enligt SOL och LVU, samt uppföljning av insatser till ensamkommande barn och ungdomar. Vi sätter barn och ungdomar i centrum och arbetar för ett nära samarbete med andra samarbetspartners i barnets nätverk. Vi har en god arbetsmiljö med personal som trivs och erbjuder en nära arbetsledande enhetschef.
KvalifikationerDu är utbildad socionom eller besitter en annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Vi söker socionomer med erfarenhet av att ha arbetat med barn och unga inom socialtjänsten. Erfarenhet av arbete med ensamkommande eller andra nyanlända är en merit. Du bör vara kreativ, nyfiken och vara intresserad av att delta i vårt utvecklingsarbete. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta med BBIC, god datorvana och administrativ förmåga. Erfarenhet av utredningsarbete och myndighetsutövning är meriterande
Vi värdesätter att du är stresstålig, utåtriktad och förutsätter att du har en god samarbetsförmåga då arbetet innehåller många kontakter. Du måste ha förmåga att självständigt lägga upp och ansvara för dina arbetsuppgifter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetet innebär en del resor så körkort är ett krav. Du kommunicerar väl på svenska både muntligt och skriftligt.
Eftersom du kommer att arbeta med barn och unga vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret. Provanställning kan i vissa fall tillämpas.
Vi kommer tillämpa löpande urval och därför kalla till intervjuer och tillsätta efterhand, så skicka in din ansökan idag.
KontaktVerksamhetschef Annette Ekenberg 0451-266274
Enhetschef Teija Jeppsson 0451-266270
Fackliga representanter nås via kommunens växel 0451-26 70 00
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-06
Ange följande referens när du ansöker: Soc 43/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVerksamhetschef Annette Ekenberg 0451-266274
Enhetschef Teija Jeppsson 0451-266270
FöretagHässleholms kommun
AdressHässleholms kommun
Stadshuset
28180 HÄSSLEHOLM
KontorsadressStadshuset
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2963566
Observera att sista ansökningsdag har passerat.