Socialsekreterare till Utredningsgruppen Barn och Familj
Varbergs kommun, Socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Varberg
2022-01-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Utredningsgruppen Barn och Familj" (publicerad 2024-02-09) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen i Varberg,
Mark eller i
hela Sverige I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.
Socialnämndens ansvar omfattar individ- och familjeomsorg samt omsorg om äldre och funktionsnedsatta. All myndighetsutövning är samlad i en gemensam uppdragsavdelning. Uppdragsavdelningen (ca 150 medarbetare) utreder behov, fattar beslut och följer upp insatser. Avdelningen består av åtta enheter, varav tre barnenheter, samt en central stab.
Utredningsgruppen består idag av 19 socialsekreterare och två utvecklingsledare. Nu förstärker vi dock enheten och utökar med ytterligare en socialsekreterare. Dessutom rekryterar vi för en pensionsavgång.
Publiceringsdatum2022-01-31ArbetsuppgifterVår enhet ansvarar för att utreda barns behov av skydd eller stöd, bedöma behovet av insatser, samt följa upp de öppenvårdsinsatser som beviljats.
Vi gör skillnad för utsatta barn och vårt mål är att alla barn och unga i Varbergs kommun ska känna trygghet och växa upp under goda förhållanden. Vi är en entusiastisk arbetsgrupp som drivs av att ständigt utvecklas och bli bättre på det vi gör och arbetar just nu aktivt med att öka barns delaktighet.
Hos oss arbetar vi två i alla utredningar och vi erbjuder en god introduktion och ett gott arbetsklimat med nära arbetsledning. Vi ingår i Yrkesresan och har kontinuerlig extern handledning. Varbergs kommun har eget gym där du tränar gratis, friskvårdsbidrag, erbjuder semesterväxling samt rabatt på Hallandstrafikens årskort.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av socialt arbete. Vi efterfrågar tidigare erfarenhet av myndighetsutövning och utredningsarbete och ser gärna att du tidigare arbetat med barn och unga. Det är viktigt att du trivs med att ingå i en stor arbetsgrupp, men också i det lilla teamet och att du ser samverkan som både roligt och nödvändigt.
För att trivas hos oss behöver du vara lyhörd, flexibel och strukturerad, men framförallt ha ett gott bemötande och en vilja att bidra till enhetens goda arbete med att förbättra levnadsvillkoren för utsatta barn.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och det är dessutom nödvändigt med körkort.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna annonsering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag.
Varbergs kommun är sedan 2015 en rökfri arbetsplats.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas, ange gärna löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVarbergs kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1089885".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)
Arbetsplats Varbergs kommun, Socialförvaltningen
Kontakt Enhetschef Utredningsgruppen
Anna Johansson
0340-888 91 Jobbnummer 6297458
Observera att sista ansökningsdag har passerat.