Socialsekreterare till Socialjouren, 90 % VIK

Helsingborgs stad, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Socialförvaltningen i Helsingborg

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

Publiceringsdatum
2014-04-03

Arbetsuppgifter
Socialjouren arbetar mot flera kommuner i Nordvästra Skåne. Huvuduppdraget i Socialjouren är att utföra myndighetsutövning efter kontorstid, därav schemalagda arbetspass på kvällar, nätter och helger, i vissa av passen ingår beredskap. Därutöver förekommer dagtidspass i anslutning till möte, handledning, utbildning mm.

I arbetet ingår att göra risk- och säkerhetsbedömningar och att ge råd och stöd vid akuta barn-och ungdomsärenden. Även bedömningar om placeringar enligt SOL, LVU och LVM förekommer. Man får som tjänsteman i Socialjouren tillsammans med sina kollegor för kvällen, ta sig an många spännande uppdrag och använda sig av all sin kunskap och erfarenhet för att hitta kreativa lösningar för målgruppen.

I Socialjouren har man hög delegation och mycket ansvar. Ärendena i Socialjouren initieras av socialtjänsten och andra myndigheter såsom polis, sjukvård mfl, allmänheten eller enskilda.

Socialjourens arbetsplats finns på Socialförvaltningen, Bredgatan 17, samt på Polishuset i Helsingborg.

Kvalifikationer
• Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

• Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst/IFO.

• Förmåga att se familjen som ett system med olika behov kopplade till varandra.

• Ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

• Är stresstålig, flexibel och har lätt för att lära.

• Ha förmåga att kunna samarbeta.

• Vara lyhörd, engagerad och öppen för kreativa lösningar.

• Ha förmåga att åstadkomma struktur och tydlighet.

• Är komfortabel med att arbeta på obekväma arbetstider utan ett nära ledarskap.

Meriterande är om du har utbildning inom risk/säkerhets bedömningar samt arbete inom socialjoursverksamhet med akutbedömningar enligt SoL, LVU och LVM.

Inneha körkort B och kör bil.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Deltid. 90% Schema. Schema kvällar, nätter, helger samt viss beredskap Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Vikariat på 7 månader.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-16
Vi erbjuder dig:
Extern handledning, kompetenta och trevliga kollegor
samt som anställd inom Socialförvaltningen i Helsingborg erbjuds du subventionerad friskvård och tillgång till sjukgymnastik och massage.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Helsingborgs stad samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken i annonsen och inte via e-post eller pappersformat.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Offentliga jobb, 0771-704 704.
Ange följande referens när du ansöker: 101/2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Granquist, Enhetschef 042-10 65 51
Susanne Johansson, Bitr. Enhetschef 042-10 73 56

Facklig kontakt
Christina Gustafsson, Kommunal 042-10 61 32
Sara McKenzie, SSR/SACO 042-10 70 29
Vision 042-10 50 93

Företag
Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN
25189 HELSINGBORG

Jobbnummer
1829115

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Socialförvaltningen: