Socialsekreterare till Socialjouren
Helsingborgs stad, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
2017-08-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Socialjouren" (publicerad 2018-02-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Socialförvaltningen i Helsingborg Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något. Socialförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden: Vuxen, Barn/ Unga och Familj, Gemensamma Resurser och Ensamkommande barn och unga.
Publiceringsdatum2017-08-18ArbetsuppgifterSocialjouren arbetar mot flera kommuner i Nordvästra Skåne med huvuduppdraget att utföra myndighetsutövning efter kontorstid. Därav utgör arbetet schemalagda arbetspass på kvällar, nätter och helger, i vissa av passen ingår beredskap. Därutöver förekommer dagtidspass i anslutning till möte, handledning, utbildning mm.
I arbetet ingår att göra risk- och säkerhetsbedömningar och att ge råd och stöd vid akuta barn-och ungdomsärenden. Även bedömningar om placeringar enligt SOL, LVU och LVM förekommer.
Som tjänsteman i Socialjouren tar man, tillsammans med sina kollegor, sig an många spännande uppdrag och använder all sin kunskap och erfarenhet för att hitta kreativa lösningar för målgruppen. Arbetet i Socialjouren utgörs av hög delegation och mycket ansvar. Ärendena i Socialjouren initieras av socialtjänsten och andra myndigheter såsom polis, sjukvård mfl, allmänheten eller enskilda.
Socialjourens arbetsplats finns på Socialförvaltningen, Bredgatan 17, samt på Polishuset i Helsingborg. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med 90 % sysselsättningsgrad.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Socionomexamen
• Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst/IFO
• Förmåga att se familjen som ett system med olika behov kopplade till varandra
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Förmåga att vara stresstålig, flexibel och lätt för att lära
• Förmåga att kunna samarbeta
• Är lyhörd, engagerad och öppen för kreativa lösningar
• Har förmåga att åstadkomma struktur och tydlighet
• Är komfortabel med att arbeta på obekväma arbetstider utan ett nära ledarskap
• Innehar körkort B och kör bil.
Meriterande är om du har utbildning inom risk/säkerhetsbedömningar samt arbete inom socialjoursverksamhet med akutbedömningar enligt SoL, LVU och LVM.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Som anställd i Helsingborgs stad får du subventionerad friskvård och andra förmåner via vår förmånsportal Fördel Helsingborg. Det finns även tillgång till gymlokal på arbetsplatsen med träningsmaskiner, bastu, ljusterapirum, massagestol m.m.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-10
Ange följande referens när du ansöker: 222/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJessica Granquist 042-10 65 51
FöretagHelsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN
AdressHelsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN
•
25189 Helsingborg
KontorsadressKontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
Jobbnummer 3650119
Observera att sista ansökningsdag har passerat.