Socialsekreterare till IFO-avdelning
Karlsborgs kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Karlsborg
2015-08-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till IFO-avdelning" (publicerad 2015-12-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Karlsborg,
Tibro,
Vadstena,
Hjo,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlsborgs kommun, Socialförvaltningen i Karlsborg Karlsborgs kommun med sina 7000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter.
Karlsborg har ett vackert läge vid norra delen av Vättern med mycket vatten och skogar. Orten är bland annat känd för den fina naturen i Tiveden och byggnadsverken Karlsborgs fästning och Göta kanal.
Kommunen har ungefär 500 anställda och omsätter runt 300 mkr/år.
Den kommunala servicen är bra och väl utbyggd i flertalet kommundelar. Närheten till Skövde innebär goda kommunikationsmöjligheter med tåg till både Göteborg och Stockholm.
Publiceringsdatum2015-08-11ArbetsuppgifterSocialtjänsten ansvarar för äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, kommunal hälso-och sjukvård, individ- och familjeomsorg och integration. Totalt är vi cirka 280 anställda.
Individ- och familjeomsorgen förändrar och förstärker organisationen för att utveckla och uppnå en god kvalitet inom de olika arbetsområdena. Tjänsten som socialsekreterare är en tillsvidareanställning som är inriktad mot handläggning av ekonomiskt bistånd och bistånd till vuxna missbrukare och andra vuxna med psykosocial problematik.
Du arbetar lösningsinriktat för att stärka och utveckla den enskildes resurser och möjligheter att bli självförsörjande och leva ett självständigt liv. Du har ett nära samarbete med öppenvårdsgruppen som arbetar stödjande och behandlande utifrån uppdrag från socialsekreterare. Du deltar i en kontinuerlig samverkan med arbetsförmedling, AME, FK och sjukvården, samt samverkar med andra för den enskilde viktiga aktörer.
Inom avdelningen arbetar vi kontinuerligt med att kollegialt ge varandra stöd, vara flexibla och göra det möjligt för kollegorna att vid kortare frånvaro ersätta varandra. Du kan därmed få arbetsuppgifter inom andra arbetsområden. Socialsekreterargruppen har kontinuerlig handledning.
KvalifikationerSocionomexamen eller annan relevant examen på högskolenivå som arbetsgivaren bedömer är tillräcklig.
Erfarenhet av arbete med försörjningsstöd och missbruksarbete enligt gällande lagstiftning är meriterande. Du ska kunna strukturera ditt arbete, ha lätt för att dokumentera, utreda och fatta beslut. Du har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i gruppsammanhang.
I arbetet möter du människor med olika bakgrund, ursprung och möjligheter där du förväntas ha ett respektfullt förhållningssätt och empatisk förmåga. Vi värdesätter att du har drivkraft och entusiasm, samt förmåga till reflektion och analys. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort för bil med manuell växellåda är ett krav.
ÖVRIGT
Karlsborgs kommun satsar på att erbjuda medarbetarna olika friskvårdande aktiviteter, bland annat simning, spinning och gym. Alla anställda i kommunen får använda en timme i veckan för friskvård.
Ansökan via Offentliga jobb.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-01
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 80/2015
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMats Tjällman, Enhetschef 0505-172 73
mats.tjallman@karlsborg.seFacklig kontaktFackliga företrädare, kan nås genom kommunens växel 0505-170 00
FöretagKarlsborgs kommun, socialförvaltningen
AdressKarlsborgs kommun, socialförvaltningen
Karlsborg
54682 Karlsborg
KontorsadressStorgatan 16 Karlsborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2384555
Observera att sista ansökningsdag har passerat.