Socialsekreterare till Familjehemsvården/Placeringsenheten

Sollentuna Kommun / Socialsekreterarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna, Järfälla, Sundbyberg, Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

Placeringsenheten har i uppdrag att utreda familjehem, kontaktpersoner och kontaktfamiljer.

Enheten ansvarar för vård och uppföljning av barn och ungdomar som är placerade i familjehem eller i annan samhällsvård. Arbetet på enheten är uppdelat mellan familjehemshandläggare som har fokus på rekrytering och det dagliga stödet till familjehemmet och barnhandläggare som har ansvaret för att följa upp barnens samhällsvård. Vi arbetar med barnet i fokus. Enheten handlägger även ensamkommande barn.

Publiceringsdatum
2024-08-16

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är som familjehemshandläggare med ansvar för rekrytering och utredning av familjehem. I rollen ingår det att ansvar för att ge stöd, vägledning och uppföljning av dessa. Vi lägger ett stort fokus på de placerade barnens och ungdomarnas skolgång och hälsa. Sollentuna har SkolFam. Du kommer att ha ett nära samarbete med familjehem, SkolFam och kollegor samt få kontinuerlig arbetsledning från gruppledare och Placeringssamordnare.

Kvalifikationer
Det är ett absolut krav att du har socionomexamen. Önskvärt är att du har handledarutbildning och utbildning i Nya Kälvesten. Du behöver ha mångårig erfarenhet av att arbeta med familjehem och gärna flerårig erfarenhet av socialt arbete och goda kunskaper om lagstiftningen inom socialtjänsten. Du kan förena ett kreativt förändringsarbete med en god administrativ förmåga. Vi vill att du är en empatisk och trygg person med god personlig mognad samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du är ansvarsfull och har lätt för att samarbeta med andra. Arbetsuppgifterna kräver en stor förmåga till självständigt arbete. I tjänsten ingår en hel del resor och körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid sökandes personliga egenskaper och erfarenheter.

Vi erbjuder
En arbetsplats med stort fokus på kvalitet och utvecklingsarbete. Vi är en erfaren arbetsgrupp som trivs bra tillsammans och som tycker att vi har roliga arbetsuppgifter som är viktiga. Både ledning och organisation är stabil, och vi har ett gott arbetsklimat med en stor portion humor. Hos oss har du möjlighet att vara med och utforma och utveckla arbetet. Vi har stimulerande och varierande arbetsuppgifter och vi gör skillnad för de människor vi möter. Självklart har vi extern handledning. Sollentuna kommun har BBIC-licens och arbetar med MI och med Signs of Safety som förhållningssätt.

Tjänsten är en tillsvidare anställning, heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning.

För tjänsten krävs utdrag från misstanke- och belastningsregister.

Intervjuer kommer att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!





Välkommen till Sollentuna - en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt.

Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/279".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sollentuna kommun (org.nr 212000-0134)

Kontakt
Ann Lindefors, enhetschef
08-57922668

Jobbnummer
8844523

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun: