Socialsekreterare till Familjeenheten

Orust kommun / Administratörsjobb / Orust
2018-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Familjeenheten" (publicerad 2020-10-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Orust, Stenungsund, Lilla Edet, Uddevalla, Lysekil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Orust kommun i Orust, Tjörn eller i hela Sverige

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet "de vi är till för". För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun är utsedd till en av de mest spännande arbetsgivarna inom offentlig förvaltning. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Familjeenheten är en del av Individ- och familjeomsorgens verksamhet och ingår i kommunens sektor omsorg. Verksamheten innefattar utredningsarbete, uppföljning av placeringar i familjehem och på HVB och öppenvårdsinsatser med bland annat familjebehandling. Familjehemssekreterare rekryterar, utreder och handleder familjehem. Till enheten hör en kurator på öppna förskolan och likaså en kurator på ungdomsmottagningen.

Verksamheten befinner sig i en positiv utvecklingsprocess. Vi söker dig som vill vara med och vara en del i detta arbete. Vi har arbetat fram och implementerat grundläggande rutiner och arbetsmetoder. Vi prioriterar en fortsatt utveckling av en socialtjänst som gör skillnad för den enskilde, är rättssäker, sätter barns behov i cenrum och samverkar med andra aktörer.

Du får möjligheter att arbeta i en mindre kommun med alla dess fördelar, närhet till samverkanspartner, politik och kollegor. Kommunen erbjuder friskvårdsbidrag och semesterväxling. Kommunen har ett flextidsavtal och medarbetare ansvarar själva för sin arbetstid/flextid, inom ramen för den fastställda arbetstiden. Vi erbjuder handledning tillsammans med kollegor.

Publiceringsdatum
2018-02-12

Arbetsuppgifter
En av tjänsterna riktas mot utredningar och uppföljning, barn och unga och en mot ensamkommande barn. Den senare kan efter en tid övergå till annat arbete inom familjeenhetens verksamhet.

Om dig

Du som söker är socionom eller har motsvarande kompetens i enlighet med socialstyrelsens föreskrifter. Erfarenhet av socialtjänstens arbete med barn, unga och familjer är önskvärt, gärna utredningsarbete. Vi förutsätter att du har god förmåga när det gäller dokumentation.

Stor vikt lägges vid personliga egenskaper. Att arbeta med myndighetsutövning för barn och deras föräldrar ställer krav på tydlighet, inlevelseförmåga och lyhördhet.

Vi ser gärna att du har samverkan i fokus, är bra på att se möjligheter och bidrar till ett gott arbetsklimat och arbetsglädje.

Övrig information
Intervjuer planeras till 7 och 14 mars. Rekrytering kan också komma att ske löpande under ansökningstiden.

För fackliga representanter kontakt Orust kommuns växel 0304-33 40 00.

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning, vänligen ange löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helene Hansson, Enhetschef 0304-334413

Företag
Orust Kommun

Adress
Orust Kommun
Åvägen 2-6
47380 Henån

Kontorsadress
Åvägen 2-6

Jobbnummer
3959068

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Orust kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Orust kommun: