Socialsekreterare till Ekonomienheten

Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
2012-02-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Ekonomienheten" (publicerad 2024-07-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken, Gävle eller i hela Sverige

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmiljöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.

Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun ansvarar för omsorg och service, upplysningar, råd och stöd till utsatta barn och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.

Verksamheten består av sju funktionsindelade enheter; Barn- och familj 0-12 år, Ungdom 13-19 år, Vuxen, Ekonomi, Familjerätt, Sandvikens familjecenter samt Boende för ensamkommande flyktingbarn. Utöver enheterna finns en central administrativ stab.

Inom Ekonomienheten handläggs ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen samt förmedling av egna medel. Inom enheten finns även skuld- och budgetrådgivning samt kommunens dödsbohandläggare.

Publiceringsdatum
2012-02-20

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en socialsekreterare till Ekonomienheten. Arbetet innebär handläggning av ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen samt att handlägga ansökningar om bostadssociala kontrakt.

I arbetet ingår att arbeta motiverande och stödjande av individen så att denna når en egen försörjning. Arbetet ställer även stora krav på att kunna samverka med andra både externt och internt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Viktiga egenskaper för tjänsten är att du är flexibel, har lätt för att samarbeta och att du kan arbeta självständigt i ett högt tempo samt har lätt för att fatta beslut och att stå för dessa. Tidigare erfarenhet av att arbeta som socialsekreterare och av handläggning av ekonomiskt bistånd är meriterande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. Önskvärt är att tjänsterna tillsätts så snart som möjligt.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-11
Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social och kulturell tillhörighet, religionstillhörighet eller sexuell läggning.
Ange följande referens när du ansöker: 13-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Gröndahl, 026- 24 15 90, katarina.grondahl@sandviken.se

Facklig kontakt
Marianne Andersson, 026/24 18 79 el 24 15 59, marianne.andersson@sandviken.se
Emma Melander, 026-24 15 47, emma.melander@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Stadshuset, Odengatan 37
81180 Sandviken

Jobbnummer
1162663

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen: