Socialsekreterare/Barnsekreterare till Familjehemsenheten

Trollhättans Stad / Administratörsjobb / Trollhättan
2016-11-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare/Barnsekreterare till Familjehemsenheten" (publicerad 2017-07-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trollhättans Stad i Trollhättan, Vänersborg, Alingsås eller i hela Sverige

Trollhättan är en stark och attraktiv kommun, men vi vill bli större. I dag är vi över 57 000 invånare, men siktet är inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi hårt med att skapa förutsättningar för detta. Vi är ca 4 300 medarbetare i 350 olika yrkeskategorier. Vårt jobb är att skapa förutsättningar för Trollhättans invånare att leva ett bra liv och att utvecklas.
Vi tycker det är viktigt att blanda olika personligheter, bakgrunder och nationaliteter för att få en levande och dynamisk kommun.




Publiceringsdatum
2016-11-21

Beskrivning
Vi har fått ytterligare en tjänst som barnsekreterare från 1 jan 2017 och söker dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Familjehemsenheten.

Du kommer att arbeta inom Arbetsmarknads- och socialförvaltningen, område Familjestöd. Arbetet med de familjehemsplacerade barnen är samlat inom en enhet med gemensam arbetsledning. Vi är fyra (snart fem) barnsekreterare, sju familjehemssekreterare, en teamledare och en enhetschef. Inom området finns tillgång till resurser på Familjehuset och Barnahuset.

Dina arbetsuppgifter
Din huvuduppgift blir att följa upp vården av de familjehemsplacerade barnen. Du blir handläggare i ärendet med ansvar för att på alla sätt verka för att barnens utveckling blir så gynnsam som möjligt. Det innebär ett nära samarbete med familjehemssekreterare, den unge, föräldrar och familjehem i första hand samt med skola, BUP och andra samhällsinstanser i andra hand. Det är barnsekreterarens uppgift att sköta löpande dokumentation och ansvara för utredningar av barnens behov.

Din särskilda uppgift är att bygga relation med barnet/ungdomen och bli någon hon/han kan ha förtroende för. Du blir som ett ombud för barnet och bevakar dess intressen. Trollhättan har BBIC-licens och vi arbetar med projekt Skolfam.

Kvalifikationer
Du ska vara socionom. Vi vill att du har erfarenhet från arbete inom socialtjänsten med utredning av barns behov enligt BBIC. Erfarenhet av familjehemsverksamhet är en merit.

Förmåga till initiativ och självständigt arbete är viktigt liksom egenskaper som uthållighet och noggrannhet. Du bör ha lätt för kontakter med barn och ungdom men även kunna möta föräldrar med svårigheter. Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt vara flexibel men också ha struktur och kunna sätta gränser i ditt arbete. God samarbetsförmåga är en förutsättning, liksom innehav av B-körkort.

Anställningsinformation
Anställningsintervjuer kan komma att ske kontinuerligt under ansökningstiden.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2017-01-01 tillsvidareanställning

Ersättning
Fast Lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-07
Ange följande referens när du ansöker: 2016/662
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Evelyn Axelsson, Enhetschef 0520-49 70 51
Carina Persson, Teamledare 0520-49 72 09

Företag
Trollhättans Stad

Adress
Trollhättans Stad
Gärdhemsvägen 9
46132 Trollhättan

Kontorsadress
Gärdhemsvägen 9

Jobbnummer
3170727

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trollhättans Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trollhättans Stad: