Socialsekreterare

Nordanstigs kommun / Administratörsjobb / Nordanstig
2018-09-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Socialsekreterare" (sökbar t.o.m. 2024-08-31) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Nordanstig, Hudiksvall, Sundsvall, Ljusdal, Timrå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordanstigs kommun i Nordanstig, Hudiksvall, Ockelbo, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Ditt uppdrag
Vi söker två vikarier till vår IFO-verksamhet

I Nordanstigs kommun vill vi arbeta med ständiga förbättringar för att utföra ett socialt arbete med god kvalitet och vi är nu inne i ett spännande utvecklingsskede.
Hos oss får du tillgång till nära arbetsledning genom vårt teamledarsystem. Eftersom vi är en mindre kommun har vi förmånen att sitta i gemensamma lokaler, det betyder att vi kan ha ett nära samarbete med våra kollegor inom andra delar av verksamheten och gott om bollplank när vi behöver det. Vi som arbetar här är ett gäng med blandad bakgrund och erfarenheter som har roligt tillsammans och trivs med vårt arbete som är både givande och omväxlande.

Verksamheten är indelad i två enheter med en teamledare för varje enhet som arbetsleder i vardagen.

Till vår verksamhet söker vi nu vikarierande socialsekreterare för arbete inom barn och familj samt ekonomiskt bistånd. Arbetet innebär utredning enligt Socialtjänstlagen, och för barn och familj även LVU. Arbetet förutsätter ett nära samarbete med andra aktörer så som uppföljande socialsekreterare, familjebehandlare, familjehemssekreterare, skola, polis, hälso- och sjukvård, arbetsmarknadsenhet arbetsförmedling m.fl. Målet med arbetet är att främja barn och ungdomars utveckling samt vuxnas självständighet.

Vi erbjuder dig ett spännande och givande arbete i den lilla, gripbara kommunen. Här är beslutsvägarna korta och förbättringsviljan stor! Att arbeta inom Nordanstigs kommun är att ha möjligheten att arbeta nära medborgaren och faktiskt kunna påverka människors liv till det bättre.

Vi utreder enligt BBIC och har Procapita som dokumentationsstöd.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Körkort för personbil är ett krav.

Du är bra på att göra bedömningar utifrån kunskaper i socialt arbete. Har ett professionellt förhållningssätt och visar respekt och empati för de barn, unga och familjer som vi möter i vårt arbete. Det är viktigt att du kan fullfölja processer både administrativt och känslomässigt. Du är en person som uttrycker dig väl i tal och skrift och är väl förtrogen med gällande lagstiftning. Du är självständig, självgående och flexibel med god samarbetsförmåga. Meriterande är erfarenhet av att handlägga barn- och ungdomsärenden samt ekonomiskt bistånd. Önskvärt är erfarenhet av vårt dokumentationssystem Procapita.

Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet.

Varaktighet/arbetstid
Tjänsterna avser vikariat på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag
Sänd in din ansökan senast 2018-09-30 Urvalet och kontakt sker löpande, så tveka inte att skicka din ansökan till oss!

Vill du veta mer, kontakta
Nils-Olof Nilsson, chef individ- och familjeomsorg t. 073-849 38 48

Fackliga kontaktpersoner
Vision, Caroline Lindberg SSR, Anna Haapala. Båda nås via kommunväxeln på t.0652-360 00

Vid rekrytering gör Nordanstigs kommun ett medvetet val gällande var vi vill exponera vår annons. Vi vill ej bli kontaktade av annonssäljare eller rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Vikariat

Publiceringsdatum
2018-09-13

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nils-Olof Nilsson nils-olof.nilsson@nordanstig.se 0652-36000

Företag
Nordanstigs kommun

Adress
Nordanstigs kommun
Box 56
82921 Bergsjö

Kontorsadress
Box 56

Jobbnummer
4346283

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordanstigs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordanstigs kommun: