Socialsekreterare
Sjöbo kommun, Myndighetsenheten / Administratörsjobb / Sjöbo
2014-06-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2015-09-03) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Sjöbo,
Tomelilla,
Skurup,
Hörby,
Ystad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sjöbo kommun, Myndighetsenheten i Sjöbo Sjöbo kommuns IFO-verksamhet är under utveckling vilket innebär att verksamheten befinner sig i en expansiv och intensiv fas som kräver fler medarbetare.
Kommunens 1100 medarbetare möter Sjöboborna i livets alla stadier. Att jobba hos oss är att spela en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt.
Vårt arbete genomsyras av värdeorden "Professionella, öppna och engagerade mot gemensamma mål" Tillsammans gör vi skillnad för Sjöbo kommuns medborgare och besökare!
Myndighetsenheten är organisatoriskt belägen i familjeförvaltningen, som utöver socialtjänst ansvarar för skol- och förskoleverksamhet.
Vi satsar på utveckling inom individ- och familjeomsorgen genom att förstärka antalet medarbetare, arbeta för utökat teamarbete samt genomföra utbildningsinsatser för kompetenshöjning. Satsningen syftar till att utveckla samverkanslösningar och metoder för att kunna ge "rätt insats utifrån behov". Enheten som främst handhar verksamhet knuten till individ och familjeomsorgens myndighetsutövning har därför ett nära samarbete med kommunens öppenvård.
Publiceringsdatum2014-06-07ArbetsuppgifterHandläggning av ärenden enligt SoL gentemot målgrupperna barn och ungdomar och deras familjer.
Arbetsuppgifterna består av att kartlägga, utreda, bedöma ärenden utifrån risk och skyddsfaktorer och i enlighet med BBIC. Du fattar beslut i enlighet med gällande lagstiftning, riktlinjer och delegation. Dokumentation är en viktig del av arbetet.
Samverkan med interna och externa samarbetspartners är viktiga inslag.
Som stöd i arbetet finns extern handledning.
KvalifikationerSocionom, social linje samt erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom socialtjänsten. Vi värdesätter erfarenhet av utredningsarbete med barn och ungdomar.
God kunskap om socialtjänsten och sociallagstiftning samt god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. God förmåga att samarbeta. Meriterande är specialistkunskaper inom barn- eller ungdomsvård samt erfarenhet av att ha arbetat med BBiC. Har du tidigare arbetat i datasystemet ProCapita är det en fördel.
Körkort *B**** är ett krav.
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan snarast!
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Vi har ett ansvar att främja en positiv hälsoutveckling hos våra anställda genom att underlätta för ett rökfritt liv och Sjöbo kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast, efter överenskommelse, upphör: 2014-12-31 Möjlighet till förlängning av vikariatet alt. att vikariatet kan komma övergå till t.v.-tjänst finns.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-19
Ange följande referens när du ansöker: 67/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Malmborg Olsson, Enhetschef 0416-27393
Caroline Johnson, Gruppledare 0416-27391
Petra West-Stenkvist, Verksamhetschef IFO 0416-273 01
Facklig kontaktDietmar Hoffmann, Socialsekreterare, SSR 0416-274 26
dietmar.hoffmann@sjobo.seFöretagSjöbo kommun, Myndighetsenheten
AdressSjöbo kommun, Myndighetsenheten
Sjöbo kommun
27580 SJÖBO
Kontorsadress27580
Jobbnummer 1902015
Observera att sista ansökningsdag har passerat.