Socialsekreterare
Salems kommun, Arbete och försörjning / Administratörsjobb / Salem
2014-05-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2014-11-05) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salems kommun, Arbete och försörjning i Salem Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 15600 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Du kommer organisatoriskt att tillhöra verksamhetsområdet Arbete och försörjning. Inom verksamheten Arbete och försörjning finns Vuxenenheten och Arbetsmarknadsenheten. Arbetsplatsen är belägen på Sanatorievägen 20 i Söderby Park.
Publiceringsdatum2014-05-09ArbetsuppgifterVi söker en socialsekreterare till vuxenenheten eftersom en av våra medarbetare går vidare till en annan tjänst.
Vi är idag en arbetsgrupp på 5 socialsekreterare som handlägger ärenden som rör försörjningsstöd samt 2 socialsekreterare som handlägger ärenden som rör boendefrågor, kvinnofridsfrågor och missbruksfrågor för kommunens invånare som är 20 år och uppåt. Vi erbjuder ett kreativt arbetsklimat där det är nära till beslut, en trevlig gemenskap i en liten arbetsgrupp. Vuxenenheten är en grupp med vilja och förmåga till utveckling. Vi har extern handledning och flextidsavtal.
Vuxenenheten sitter i samma lokaler som arbetsmarknadsenheten och landstingets beroendemottagning. Detta gör att vi har ett nära samarbete med dem.
Du kommer arbeta med handläggning och mottagning av försörjningsstöd/ekonomiskt bistånd för personer som är långvarigt arbetslösa, sjukskrivna samt med andra försörjningshinder. I uppgiften ingår även samverkan med övriga verksamheter inom förvaltningen samt andra aktörer, arbetsförmedling, psykiatri, primärvård med flera. Vi arbetar med motiverande samtal och andra insatser för att hitta rätt insats på vägen till egen försörjning.
Arbetet som socialsekreterare förutsätter att du har god samarbetsförmåga och en förmåga att snabbt ställa om inför nya arbetsuppgifter. Du är strukturerad, stabil och har förmåga att sätta dig in i andra människors perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor. Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du tänker på socialtjänsten i ett helhetsperspektiv och stimuleras av att vara med och utveckla och förbättra verksamheten.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
KvalifikationerVi söker dig som är socionom med god erfarenhet av försörjningsstöd. Du skall ha erfarenhet av socialtjänstens uppdrag och av samverkan med andra aktörer. Vi vill att du är initiativrik, kan arbeta självständigt men även samverka med andra. Du har visioner, god social kompetens och är en tydlig kommunikatör.
Körkort är meriterande. Det är också meriterande om du har MI-utbildning samt har kunskaper om Instrument X.
För att trivas hos oss är det viktigt att du är noggrann, ansvarstagande och har nära till skratt. Du ska ha lätt för att samarbeta, men kan även prioritera och arbeta självständigt. Du är road av att arbeta med alla typer av människor och har en god känsla för service. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva.
Socionomexamen eller motsvarande är ett krav. Vi vill också att du har flera års erfarenhet av myndighetsutövning med inriktning mot försörjningsstöd.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-06-01 eller enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-30
Ange följande referens när du ansöker: A395407
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVlasta Marcikic, Tf verksamhetschef 08-532 599 70
vlasta.marcikic@salem.seFöretagSalems kommun, Arbete och försörjning
AdressSalems kommun, Arbete och försörjning
Säby Torg 16
14480 Rönninge
KontorsadressSäby Torg 16 Rönninge
Jobbnummer 1867821
Observera att sista ansökningsdag har passerat.