Socialförvaltningens stabsavdelning söker Kvalitetstrateg
Falkenbergs kommun, Socialförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Falkenberg
2025-04-09
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Socialförvaltningen i Falkenberg,
Hylte eller i
hela Sverige Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande inom områdena hemtjänst, särskilt boende, hälso- och sjukvård, funktionsstöd samt stöd och behandling. För att stödja de olika verksamheternas uppdrag finns tre stabsfunktioner, ekonomi, digitalisering och administration samt kvalitet och utveckling. Inom kvalitet- och utvecklingsfunktionen arbetar tre kvalitetsstrateger, fyra verksamhetsutvecklare, nämndsekreterare, kommunikatörer, utredare, MAS, MAR och en verksamhetsledare. Kvalitets- och utvecklingsfunktionens uppgift vilar främst på tre olika delar: granskning, utveckling och utredning.
Kvalitetsstrategernas arbete är huvudsakligen inriktat mot varsitt område: äldreomsorg, funktionsstöd samt individ och familjeomsorg, alla med tillhörande myndighetsutövande. Kvalitetsstrategerna arbetar tillsammans och i nära samarbete sinsemellan, med andra funktioner i staben, såsom MAS/MAR, verksamhetsutvecklare etc. En av våra kvalitetstrateger kommer att vara utlånad under en period och vi söker nu en vikarie för området Individ och familjeomsorg. Tjänsten är direkt underställd utvecklingschef.
Publiceringsdatum2025-04-09ArbetsuppgifterKvalitetsstrategerna har det sammanhållande ansvaret att följa upp och analysera resultat och kvalitet utifrån kvalitetsbestämmelser, det systematiska kvalitetsarbetet och nationella styrdokument. Som kvalitetsstrateg hos oss arbetar du med att kvalitativt stödja verksamheten och att strategiskt initiera förbättringsinsatser där det finns behov. Arbetet innebär också att på uppdrag göra utredningar, bereda och föredra ärenden i den politiska processen och i andra sammanhang. Strategerna jobbar nära ledningen och politiken.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Samordna socialförvaltningens systematiska kvalitetsarbete
Stötta verksamheten gällande avvikelser samt ansvar för lex Sarah processen.
Skapa nya och uppdatera befintliga styrdokument kopplat till strategiskt kvalitetsarbete
Samverka med verksamheten
Driva och delta i nätverk som syftar till samverkan, erfarenhetsutbyte och utveckling
Stötta verksamheten i att analyser av brukarundersökningar, statistik etc.
Arbeta med olika utredningar och föredra ärenden i den politiska processen
KvalifikationerSom kvalitetsstrateg inom området individ och familjeomsorg har du en socionomexamen eller annan beteendevetenskaplig utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du tidigare arbetat med strategisk utveckling eller har erfarenhet av ledarskap inom området.
För tjänsten krävs att du har förmåga att arbeta både strategiskt och operativt.
Du är ansvarfull och självständig i det dagliga arbetet och det är viktigt att du kan leda och arbeta i processer med både interna och externa deltagare. Du har förmåga att arbeta strukturerat, är noggrann, tar initiativ och är kvalitetsmedveten. Det är viktigt att kunna se helheten och att kunna arbetar bra både självständigt och i grupp samt bidra till ett gott arbetsklimat i gruppen. Du har en god pedagogisk förmåga och har en mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Som person är du är öppen, engagerad, kunnig och har ett intresse för utvecklingsfrågor. Du är nyfiken på nya lösningar och arbetssätt samt lösningsorienterad med förmåga att förstå och sätta dig in i komplexa frågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C245462 - 2025".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)
Arbetsplats Falkenbergs kommun, Socialförvaltningen
Kontakt Utvecklingschef och Biträdande förvaltningschef
Martina Lund
0730-68 64 53 Jobbnummer 9274620