Socialassistent
Borås Stad / Maskinbefälsjobb / Borås
2015-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialassistent" (publicerad 2018-12-06) ⬅️
Visa alla maskinbefälsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås till Stadsdelsförvaltningen Väster. Sista dag att ansöka är 2016-01-17.
(Ref nr 45:2015:217)
Stadsdelsförvaltning Väster bedriver verksamhet inom bland annat äldreomsorg, skola och barnomsorg, fritid och kultur, individ och familjeomsorg. På förvaltningen finns även IFO:s kommungemensamma resurs som verksamheten Familjehemsenheten är en del av.
På Familjehemsenheten arbetar förnärvarande nio familjehemsekreterare och en metodhandledare. Familjehemsenheten rekryterar, utreder, matchar, handleder och utbildar familjehem. Rekrytering, matchning och utredning av kontaktpersoner/familjer genomförs även här.
Enheten har på senare tid utökat och fortsätter växa för att möta behoven av familjehem för ensamkommande flyktingbarn. Ytterligare tre familjehemsekreterare kommer snarast att tillsättas och verksamheten har idag ett tydligt behov av den kompetens som en socialassistent kan bidra med.
Arbetsplats: Stadsdelsförvaltning Väster, Familjehemsenheten.
Anställningsvillkor: Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid t.o.m. 2016-12-31, med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Arbetet utförs dagtid, måndag till fredag.
Stadsdelsförvaltning Väster, Familjehemsenheten söker socialassistent.
Arbetsuppgifter: Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att bistå enheten i det administrativa arbetet med inkodning av ärenden i verksamhetsystemet, hantering av registerutdrag, utbetalningar och övriga administrativa arbetsuppgifter som bidrar till att effektivisera handläggningen. Du kommer även att rapportera statistik och vara delaktig i att utveckla goda administrativa rutiner. I tjänsten ingår även att, vid behov, bistå enheten Familjerätten med hantering av registerutdrag.
Kvalifikationer: Du ska inneha gymnasiekompetens och meriterande utöver detta är goda kunskaper i officepaketet samt tidigare erfarenhet av administativt arbete. Du behöver ha lätt för att sätta dig in i nya datasystem.
Arbetet ställer krav på ditt logistiska tänkande och sinne för problemlösning. Det är också viktigt att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt har ett moget förhållningssätt och förståelse för att du bland annat kommer hantera sekretessmaterial. Du är noggrann, självständig, flexibel och ser service och samverkan som en självklar del av ditt arbete. Verksamheten är i ständig utveckling och du behöver därför kunna trivas med och ha förmåga att anpassa dig i förändringsarbete.
Upplysningar lämnas av enhetschef Gisela Trapp, tfn 033-35 71 38, mobil 0768-88 71 38, eller
gisela.trapp@boras.se . Fackliga företrädare nås via kommunens växel på tfn 033-35 70 00.
Välkommen med din ansökan senast 2016-01-17.
Varaktighet, arbetstid
Allmän visstidsanställning Tillträde snarast enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2015-12-22ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-17
Ange följande referens när du ansöker: 45:2015:217
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBorås Stad
AdressBorås Stad
Stadsdelsförvaltningen Väster
50180 Borås
KontorsadressSe vår hemsida
www.boras.seÖvriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2590166
Observera att sista ansökningsdag har passerat.