Social problemlösare till IT-teknikerroll
Perido AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Vi på Perido söker nu IT-tekniker som brinner för teknik och problemlösning till vår kund i Stockholmsområdet. Denna kund är under snabb tillväxt och behöver därför förstärkning till sitt IT-team i form av skickliga tekniker från olika kompetensområden.
Denna roll är bred och stöttande, perfekt för dig som gillar att felsöka problem i olika grad och tycker om kundkontakt. Då företaget har flera behov kommer du antingen att ingå i deras servicedesk eller arbeta onsite på plats hos kunder. Oavsett vilket, kommer du att hjälpa användare med deras IT-relaterade problem och arbeta proaktivt för att undvika återkommande problem. Beroende på din kompetens kommer du att få hantera olika ärenden kring program och system, nätverk, skrivare, hårdvara med mera.
Den person som vi tror skulle lyckas allra bäst med dessa uppgifter har en mycket god känsla för service vilket utmärker sig i en lyhördhet för behov, nyfikenhet, punktlighet samt kvalitetsmedvetenhet. Eftersom de användare som du hjälper befinner sig på olika nivåer av tekniskt kunnande är det viktigt att du kan kommunicera teknisk information på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt. Dessutom är det viktigt att du har förmåga att skapa struktur och prioriteringar i ditt arbete, särskilt i de stunder då tempot är högt och du behöver vara effektiv.
Är det dig vi beskriver? Tveka då inte på att skicka in din ansökan!
Publiceringsdatum2017-01-09Kravprofil för detta jobb• Avslutad gymnasial utbildning
• Tekniskt intresse
• Goda kunskaper i MS Office
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• Erfarenhet av teknisk support (alt. liknande serviceyrke)
• Teknisk gymnasial/eftergymnasial utbildning
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag med tillträde enligt överenskommelse.
Så ansöker duVid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 7500MT i ämnesraden. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Kontaktuppgifter för detta jobbÖvriga frågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSökord: IT-tekniker , Supporttekniker , Onsite , First line
Är du en riktig tekniknörd som vill ha ett arbete där du får arbeta brett med teknisk problemlösning, allt från felsökning av mjukvara till hårdvarureparationer? Vill du även ha mycket kontakt med människor och få möjlighet att stå till tjänst med dina tekniska färdigheter? Är du en ambitiös person som jämt och ständigt är på jakt efter nya utmaningar och kunskaper? Då är det kanske dig vi letar efter!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-04
Ange följande referens när du ansöker: 7500MT
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3249553
Observera att sista ansökningsdag har passerat.