Social, noggrann och kreativ? Då kan du vara vår nya assistent!
Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Vad innebär rollen som rekryteringsassistent? Som assistent blir du ett viktigt stöd för dina kollegor på rekryteringsavdelningen såväl som för verksamheten i stort. De dagliga arbetsuppgifterna består av att hantera administrativa uppgifter så som att redigera CV:n, svara på frågor via mejl och ringa referenssamtal vid behov samt sammanställer dessa innan de presenteras för kunder. Stort fokus ligger på att formulera välskrivna annonser gällande lediga jobb hos våra kunder och här ges du stort utrymme för att använda din kreativa ådra och språkliga skicklighet. Som assistent ansvarar du även för att publicera dessa i olika kanaler och ser till att rätt information finns på rätt plats.
Vem vi letar efter? För att trivas i rollen tror vi att du är en noggrann person med fingertoppskänsla för administration såväl som för skrivande. Du har ett öga för detaljer och en stark förmåga att prioritera som gör att du har lätt för att skapa en bra överblick över dagens arbetsuppgifter. I kontakt med kollegor såväl som externa kontakter får du användning för din sociala personlighet och flexibla inställning. Här blir du en del av ett engagerat och positivt gäng på en arbetsplats som präglas av lika delar effektivt arbete som glädje och gemenskap där alla gör sitt bästa - perfekt för dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning och som är på jakt efter ett spännande deltidsjobb!
Har vi väckt ditt intresse? Skicka in din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2018-12-20Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning
• Goda kunskaper och intresse för skrivande och administration
• God systemvana
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeDeltid 1-2 dagar i veckan, tillsvidare. Tillträde omgående.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Just nu behöver vi förstärkning till vår interna rekryteringsavdelning i form av en vass assistent på deltid. Vi letar efter dig som uppskattar att grotta ner dig i administrativa uppgifter och få utlopp för kreativt skrivande. Är du dessutom en social person som gillar att ha roligt på jobbet kommer du att trivas hos oss. Känner du dig träffad? Läs då vidare om vad rollen som administrativ assistent hos oss på Perido innebär!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag, inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och har lång erfarenhet av att hjälpa statliga såväl som privata organisationer med kompetensförsörjning - vi drivs av att hjälpa individer att hitta nya och spännande karriärvägar. Vi består idag av ca 75 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Den här tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i centrala Stockholm. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 30664 i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seVaraktighet, arbetstid
20%-40%
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-19
Ange följande referens när du ansöker: 30664
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinav 15, 8 tr
Jobbnummer 4521593
Observera att sista ansökningsdag har passerat.