Slöjdlärare sökes till Västra Ramlösa skola

Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr / Grundskollärarjobb / Helsingborg
2015-12-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Slöjdlärare sökes till Västra Ramlösa skola" (publicerad 2016-01-05) ⬅️


Visa alla grundskollärarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr i Helsingborg

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborgs stads skolors vision är att förverkliga barn och ungas drömmar. Du kommer att verka i en visions- och värdestyrd organisations som har som mål att skapa den bästa skolan för varje barn och elev.

Västra Ramlösa skola är en F-9 skola med ca 600 elever. Skolan ligger i ett lugnt och trivsamt område i sydöstra Helsingborg. Miljö, hälsa och kommunikation är våra tre ledord. Vi ser fram emot att se just dig som vår nya kollega!

Publiceringsdatum
2015-12-09

Arbetsuppgifter
I din roll som slöjdlärare ansvarar du för undervisningen i trä-och metallslöjd för elever på Västra ramlösa skola. Du planerar, genomför och säkerställer att eleverna ges optimala förutsättningar att nå uppsatta mål. Tillsammans med kollegor i arbetslaget, utvecklar du goda inkluderande lärmiljöer. Du sätter mål och har höga förväntningar på elevernas förmåga att lyckas. Du utmanar dig själv att utveckla undervisning och arbetssätt.

Som medarbetare hos oss kommer du till en skola med ett gott arbetsklimat, positiva kollegor och är härlig vi-känsla.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har legitimation i ämnet trä och metallslöjd för grundskolan.

Du använder pedagogisk dokumentation som metod för att öka medvetenheten om det egna arbetet i skolan. För dig är modern teknik ett självklart val i din roll som pedagog och du använder IK som verktyg för kunskapssökande, kommunikation, skapande och lärande. Det är en självklarhet att följa forskning och utveckling och föra in det i undervisningen. Som person är lyssnande, visar förståelse för andra, kommunicerar provaktivt och stödjer kollegor. Du skapar goda relationer till elever och personal. Du hanterar konflikter och använder humor för att förstärka relationerna med andra.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.

Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocess i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-10 10 29.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-01-07 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-22
Ange följande referens när du ansöker: C4061
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Gustafsson, Biträdande rektor henrik.gustafsson2@helsingborg.se
Christel Lundqvist, Rektor 042105307 christel.lundqvist@helsingborg.se

Facklig kontakt
Fredrik Björk, Lärarnas Riksförbund 042 297604
Maria Petersson, Lärarförbundet 042 105176

Företag
Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsområde 2

Adress
Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsområde 2
25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2568569

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr: