Skatteverket i Solna söker receptionist
Skatteverket / Receptionistjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige - ge service till våra medborgare och vara Skatteverkets ansikte utåt
Vi söker två receptionister på heltid och tillsvidare till våra två receptioner i Solna. Du kommer att vara en del av ett glatt team som aktivt jobbar för att ge den bästa servicen till våra interna och externa kunder.
Ditt nya jobb
innebär att på ett representativt sätt bemöta, informera och visa våra interna och externa besökare till rätta. Som receptionist hos oss har du även hand om diverse beställningar, du sköter bokningar av konferensrum och fungerar som en sambandscentral för både gäster och personal. I arbetet förekommer även telefonhantering, uppdatering av information, posthantering och du kommer även att vara behjälplig i cafét samt konferensen. I arbetet ingår även andra sedvanliga receptionsuppgifter. I detta arbete är det viktigt att du tycker om att ha direkta kontakter med människor och har lätt för att kommunicera med andra och har god samarbetsförmåga. Du har dessutom ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden och har ett strukturerat arbetssätt och ser lösningar på problem. Arbetstiden är schemalagd.
Vi söker dig som
• är intresserad av ett långsiktigt samarbete
• har jobbat inom receptionsarbetet i tre år under de senaste fem åren
• har goda datorkunskaper
• är flexibel
• har mycket goda svenska- och engelskakunskaper i såväl tal som skrift då vi har många internationella kunder
• har mycket god servicekänsla och vill arbeta med kvalificerad service direkt till våra medborgare
• har stor vana och öga för att se vad som behöver göras och kan ha flera parallella uppgifter på gång samtidigt
• har god initiativförmåga
• tycker om när det är högt tempo i arbetet
• har en positiv och glad attityd
• agerar ansvarsfullt, strukturerat och är självgående
• är mycket social och kan bemöta kunder samt medarbetare på ett professionellt sätt
Det är meriterande om du har körkort B och tidigare har jobbat med säkerhetsarbete.
Vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Sista ansökningsdagen är 20 november. Ansökning sker på
www.skatteverket.se .
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Vi frågor kontakta:
Jenny Österman, sektionschef, 010-575 02 02
Jessica Ribbestam, HR-konsult, 010-547 60 08
Katarina E Olofsson, ST, 010-574 97 23
Susanne O'Konor, SACO, 010-574 85 55
Sista ansökningsdatum: 2011-11-20
Publiceringsdatum2011-11-04Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Jobbnummer 1071805
Observera att sista ansökningsdag har passerat.